جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
مساجد را کتابخانه می‌کنیم

مسوول امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان خنج در استان فارس گفت: هرجا روستایی است، مسجدی هم در آن هست و ما سعی کرده‌ایم در روستاهایی که کتابخانه نداریم، مساجد را مجهز به کتابخانه کنیم تا نیاز کتابخوانان را برطرف کنیم._

فریبا زمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان این‌که پراکندگی روستاهای شهرستان خنج، مانع از ساخت کتابخانه در هر روستا می‌شود، افزود: ما به ‌دلیل محدودیت بودجه قادر به ساخت کتابخانه در تمامی روستاهای این شهرستان نیستیم و بنابراین، با مساجد روستاها وارد تعامل شده‌ایم و قرار است که کتابخانه‌هایی در این مساجد دایر و کتاب‌هایشان از طریق نهاد کتابخانه‌ها تامین شود.

زمانی با یادآوری برنامه‌های ویژه کتابخانه‌های شهرستان خنج در ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه مبارک شرایط ویژه‌ای برای مراجعه‌کنندگان به کتابخانه در نظر گرفته‌ایم. این شرایط شامل عضویت رایگان برای دانشجویان و عضویت نیم‌بها برای دانش‌آموزان که همراه با برنامه‌های آموزشی کتابخوانی، کلاس خوشنویسی و کلاس نقاشی است.

وی درباره طرح توزیع نشریه در پایانه‌های مسافری شهری عنوان کرد: ابتدا قرار بود که کتاب‌هایی در پایانه‌های مسافربری گذاشته شوند تا مسافران بتوانند آن‌ها را مطالعه کنند اما این نگرانی قوت گرفت که اگر مسافران به کتاب‌ها علاقه‌مند شوند و کتاب‌ها را با خودشان ببرند، ما در تامین کتاب دچار مشکل می‌شویم. به‌همین دلیل، تصمیم گرفتیم در این‌گونه مکان‌ها به‌جای کتاب، نشریه قرار دهیم تا علاوه بر ترویج نهضت مطالعه، نیاز کتابخوانان را تا حدودی برطرف کرده باشیم.

شهرستان خُنج یکی از شهرستان‌های استان فارس ایران است. مرکز این شهرستان، شهر خنج است. خنج شهری باستانی است که نام آن در روزگار باستان «هُنگ» یا «خُنگ» بوده‌ که این واژه در گذر زمان به خُنج تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط