چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۶
اختتامیه سی‌امین مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزی

رييس اداره كل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش از برگزاری مراسم اختتامیه سی‌امین دوره از مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌‌آموزان سراسر کشور خبر داد و گفت: در این دوره از مسابقات، 280 دانش‌آموز دختر و پسر موفق به کسب رتبه‌های برتر قرآنی شدند._

محمدجواد پیشوایی با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اظهار کرد: سی‌امین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌‌آموزان سراسر کشور از چهارشنبه (14 تیر) تا امروز (21 تیرماه) با بیش از 2 هزار و 200 نفر دانش‌آموز و مجموعه‌ای از سرپرستان، مربیان و عوامل اجرایی این مسابقات به میزبانی استان اصفهان برپا بود.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان سراسر کشور در این مسابقات در چهار رشته حفظ، قرائت، تفسیر و نهج‌البلاغه در طول سه روز در دوازده سالن به صورت همزمان و با حضور 32 داور بین‌المللی و چهره‌های شناخته‌ شده کشوری با یکدیگر به رقابت پرداختند.

رييس اداره كل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش افزود: در این دوره از مسابقات 280 نفر دانش‌آموز (140 دانش‌آموز دختر و 140 نفر دانش‌آموز پسر) در رشته‌های مختلف قرآنی برگزیده و از آن‌ها قدردانی شد. 

پیشوایی با بیان این‌که «در این دوره از مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزی بیش از شش میلیون نفر دانش‌آموز ثبت‌نام کرده بودند» توضیح داد: از میان استان‌های شرکت‌کننده در مسابقات، استان‌های خوزستان و خراسان رضوی رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات برنامه‌های متنوع و جذاب ورزشی، فرهنگی و تفریحی اجرا شدند که از میان آن‌ها می‌توان به بازدید از اماکن تاریخی اصفهان اشاره کرد.

رييس اداره كل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این‌که «مکان مناسب اجرای مسابقات و منظره زیبای اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم استان اصفهان به جذابیت این دوره از مسابقات افزود» گفت: در این دوره از مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزی برای نخستین‌بار دانش‌آموزان دوره تحصیلی راهنمایی نیز به صورت رسمی به رقابت پرداختند.

پیشوایی اظهار کرد: مسابقات و رقابت‌های قرآن و نهج‌البلاغه در راستای اجرای بندهای مصوب در سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش و منشور توسعه قرآنی کشور با هدف ایجاد ارتباط و انس با قرآن کریم در میان دانش‌آموزان و ایجاد انگیزه، تشویق و قدردانی از دانش‌آموزان نخبه قرآنی برگزار می‌شوند.

وی در پایان سخنانش گفت: فهرست اسامی دانش‌آموزان برتر قرآنی این دوره از مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزان سراسر کشور به نشانی الکترونیکی www.quran.medu.ir قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط