جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
«قهجابرستان» اصفهان انجمن کتابخانه‌های عمومی ندارد

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان اصفهان گفت: شورای شهر و شهرداری شهر «قهجابرستان» برای تاسیس انجمن کتابخانه‌های عمومی با نهاد کتابخانه‌های عمومی اصفهان همکاری نمی‌کنند./

علی جعفرپور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: طبق قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور، در هر شهری که دارای شهرداری است، باید انجمن کتابخانه‌های عمومی شکل گیرد.

وی ادامه داد: شهر قهجابرستان در هشت کیلومتری اصفهان است و بیش از پنج هزار نفر جمعیت دارد.

جعفرپور با بیان این‌که اکنون فقط یک باب کتابخانه عمومی در این شعر فعال است، گفت: این کتابخانه در مجموعه فرهنگی شهرداری قرار دارد و با این‌که بارها درخواست همکاری برای مشارکتی شدن این کتابخانه را داده‌ایم اما متاسفانه مسوولان شهر همکاری نکرده‌اند.

وی اظهار کرد: توجیه مسوولان شهر این است که چون زمان ساخت کتابخانه سازمان یا نهادی از آن‌ها حمایت نکرده‌اند، آن‌ها نیز تمایلی برای مشارکتی کردن یا برنامه‌های فرهنگی کتابخوانی ندارند.

به گفته وی، مسوولان شورای شهر قهجابرستان، استقلال فرهنگی در حوزه کتابخانه‌های شهر خود را خواستار شده‌اند و با وجود این‌که بارها با شهردار و شورای شهر رایزنی كرده‌ايم اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان اصفهان با اشاره به کارکردهای انجمن کتابخانه‌‌های عمومی برای این شهر، گفت: از جمله کارکردهای این انجمن می‌توان به فعالیت‌های فرهنگی، تنظیم اسناد مالی کتابخانه‌ها، تهيه برنامه برای افزایش سرانه مطالعه و برگزاری طرح‌های مختلف در حوزه کتابخوانی اشاره کرد.

جعفرپور همچنین از تهیه و تدوین برنامه سالانه و تامین بودجه نیاز جاری عمرانی کتابخانه، پیگیری نیم درصد سهم شهرداری، تشویق مردم به اهدای زمین برای ساخت کتابخانه، تامین زمین با مشارکت نهادها و خیران و بررسی مشکلات و مسایل کتابخانه‌ها به عنوان دیگر کارکردهای این انجمن نام برد.

وی اظهار کرد: اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی متشکل از بخشدار، شهردار، دبیرانجمن، رییس شورای اسلامی شهر، رییس اداره آموزش و پرورش و دو نفر از افراد حقیقی از افراد خیر و نخبه شهرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط