سه‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۵
راه‌اندازی بخش کتاب گویا در کتابخانه‌های آذربایجان غربی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی از راه‌اندازی بخش کتاب گویا در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.-

علی فیروز در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: طرح توسعه ایستگاه‌های مطالعه در سطح استان در مرحله رایزنی است و پیش‌بینی می‌شود طرح کتابخانه‌های سیار امسال فعال شود.

وی افزود: استان آذربایجان غربی 60 باب کتابخانه عمومی دارد که 9 باب آن روستایی و 51 باب شهری هستند، همچنین 840 هزار جلد کتاب در  کتابخانه‌های این استان وجود دارد.

مدیر کل کتابخانه‌های استان آذربایجان غربی با بیان این‌که 70 هزار نفر در کتابخانه‌های استان عضویت دارند، گفت: هدف اصلی ما تقویت کتابخانه‌های استان بر اساس برنامه راهبردی است. 

فیروز افزود: کتابخانه شماره دو ایثار در شهرستان ارومیه و کتابخانه شهر دیزج از توابع شهرستان خوی مراحل پایانی ساخت را سپری می‌کنند.
 
به گفته وی، کتابخانه فجر در منطقه فجر شهرستان مهاباد نیز با مساحت یک هزار و 100 متر‌مربع به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده است و به زودی افتتاح می‌شود. 

فيروز اظهار کرد: کلنگ احداث کتابخانه روستایی «پسوه» در شهرستان پیرانشهر و کتابخانه روستایی «کشتیبان» در شهرستان ارومیه نیز به زمین زده شده است.

مدیر کل کتابخانه‌های استان آذربایجان غربی درباره ساخت کتابخانه‌های جدید توضیح داد: دو کتابخانه در شهرستان میاندوآب و خوی با اتمام مراحل ساخت پس از تحویل به اداره کتابخانه‌های این استان، وارد مرحله تکمیل و تجهیز می‌شوند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط