چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۵
«قدم به قدم تا نگارگری امروز» به بازار كتاب آمد

کتاب «قدم به قدم تا نگارگری امروز» نوشته میثم نیلی توسط انتشارات مهرافروز منتشر شد. در این کتاب تاریخ تحول و تطور نگارگری ایرانی از سده‌های نخست شکل‌گیری تا به امروز بررسی شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «قدم به قدم تا نگارگری امروز» شرح احوال مکاتب، هنرمندان و نگاره‌هایی با محوریت نقاشی ایرانی در طول زمان، همراه با شکوفایی و رخوت‌های رخ داده در بافت تحولات نگارگری است. 

«قدم به قدم تا نگارگری امروز» شامل سه بخش است؛ بخش اول به سرگذشت مكاتب، شرح احوال و خدمات و يا اثراتی كه هنرمندان توانسته‌اند در تعیین مسیر و سرنوشت هنر ایرانی بگذارند و در طول تحولات سياسی و اجتماعی در طی ساليان متمادی، اين ميراث ارزشمند را سينه به سينه از گذشته‌های دور تا به امروز و در ادامه به نسل‌های بعدی انتقال دهند. 

در بخش دوم، نویسنده به ویژگی‌های اصلی و بارز هر مكتب و محدوده زمانی آن‌ها در قالب جدول پرداخته است. این بخش به جهت بررسی‌های تطبیقی-تاریخی برای دانشجویان و محققان می‌تواند کارآیی داشته باشد، چرا که به سادگی می‌توان اتفاقات مهم هنر دیگر کشورها را با استفاده از تاریخ‌های موجود، با هنر ایرانی مورد همسنجی قرار داد. 

بخش سوم نگاهی است اجمالی و گام به گام به رشد و سیر تكاملی نگارگری و تحولات هر دوره، از سالیان گذشته و از دوره‌های نخستین تا به امروز. در کنار مطالب این بخش تصویرهای زیادی از هنر ایرانی کار شده تا مخاطب با خود آثار هم آشنایی نزدیکی پیدا کند.
 
کتاب «قدم به قدم تا نگارگری امروز» اثر میثم نیلی را انتشارات مهرافروز در 108 صفحه و بهای 12 هزار تومان روانه کتابفروشی‌ها کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها