دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۲
«تاریخ نقاشی در ایران» به نمایشگاه کتاب می‌رود

کتاب «تاریخ نقاشی در ایران» تالیف سیدرضا حسینی ازسوی انتشارات مارلیک در بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.-

حسینی با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: تمام تلاش من در این کتاب بر این بود تا متنی مختصر و در عین حال کاملی را از سیر تحول و تطور تصویرگری در ایران ارایه دهم. در کتاب‌های مشابه معمولا از تاریخ نقاشی به آن مفهومی که در غرب استنباط می‌شود، توجه دارند؛ اما رویکرد من در این کتاب متفاوت بوده است.

وی افزود: از دید من نقش‌مایه‌هایی که روی سفالینه‌ها، فرش گلیم و دیگر صنایع دستی درج می‌شود، در زمره نقاشی و تصویرسازی است و باید به آن پرداخته شود و من در این کتاب به آن‌ها پرداخته‌ام.

این مدرس دانشگاه در ادامه گفت: نکته دیگری که در تالیف این کتاب مدنظر من بوده، پرداختن به مباحثی است که در دیگر کتاب‌های تاریخ نقاشی از آن‌ها کمتر یاد شده است، به عنوان مثال پرداختن به مکاتب نقاشی سقاخانه و قهوه‌خانه‌ای در روند تاریخ تحولاتی نقاشی از ابداعات ویژه این کتاب است.

حسینی در انتها گفت: هم‌اکنون مشغول کار بر کتاب «چالش‌های گرافیک معاصر در ایران» هستم. «مباحثی چون آینده گرافیک در ایران چگونه است» یا «هم‌اکنون در چه مسیری در حال حرکت است؟» و یا این‌که «گرافیک ایران چه میزان به پیشینه فرهنگی ایران وابسته است و تا چه میزان وامدار دیگران است» در این کتاب مطرح خواهد شد.

«تاریخ نقاشی در ایران» را انتشارات مارلیک در 168 صفحه و بهای هفت هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار داده است. پیشتر با قلم سید رضا حسینی کتاب‌های «شناخت هنر گرافیک» و «هنر و معماری ایران و جهان» منتشر شده است.

حسینی هم‌اکنون عضو هیات علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها