شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۷
«فوتبالیست‌های سرتق» به كتاب‌فروشی‌ها آمدند

«فليكس گردباد» و «لئون دريبل زن» دو عنوان از مجموعه‌ي «فوتباليست‌هاي سرتق» هستند كه به‌تازگي منتشر شده‌اند.

ايبنا نوجوان: مجموعه‌ي «فوتباليست‌هاي سرتق» اثر «يواخيم مازانك» نويسنده‌ي آلماني است كه «انتشارات هرمس» آن را منتشر كرده است.

قهرمانان اين مجموعه نوجواناني هستند كه به فوتباليست‌هاي سرتق معروف شده‌اند. آن‌ها در هر يك از كتاب‌هاي اين مجموعه، ماجراهاي جالبي مي‌آفرينند.

مثلاً در «فليكس گردباد» كه با ترجمه‌ي «راضيه سابقي ساروبي» منتشر شده، فوتباليست‌هاي سرتق مي‌خواهند «روجه» را كه بازيكن تيم بايرن است توي تيم‌شان بپذيرند.
به اعتقاد آن‌ها، بازي روجه معركه است كه هيچ، خودش نيز بسيار مهربان است!
اما پدر روجه از اين بچه فوتباليست‌هاي زمين خاكي خوشش نمي‌آيد و حرفشان را هم نمي‌خواهد بشنود. او مي‌خواهد پسرش را به يك باشگاه درست ‌و‌ حسابي بفرستد. 

فليكس و بقيه پسران سرتق تصميم دارند هرجوري هست اين ستاره فوتبال را متقاعد كنند كه تيم‌شان را دست‌كم نگيرد. براي اين منظور اول بايد به فكر لباس ورزشي مناسبي باشند كه دردسرهايي را براي اين فوتباليست‌ها به همراه دارد.

«لئون دريبل زن» عنوان ديگري از مجموعه‌ي «فوتباليست‌هاي سرتق» است كه در آن بچه‌ها مي‌خواهند همه‌ي تعطيلات عيد پاك را در زمين فوتبال بگذرانند اما هنوز پايشان به زمين فوتبال نرسيده، سايه نااميدي مي‌آيد و مي‌نشيند روي سرشان؛ چرا كه ميش خپل و دار و دسته مردم‌آزارش زودتر از آن‌ها زمين فوتبال را قرق كردند.
براي پس گرفتن زمين چاره‌اي نمي‌ماند جز آن‌كه اين قوتباليست‌هاي سرتق به يك نبرد نابرابر تن بدهند.

دو عنوان نخست از مجموعه‌ي «فوتباليست‌هاي سرتق» را «راضيه سابقي سارويي» ترجمه و «انتشارات هرمس» منتشر كرده است.
هر كدام از عناوين اين مجموعه 3500 تومان قيمت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها