سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰
«دانش مسلمين» به 4 زبان ترجمه مي‌شود

كتاب «دانش مسلمين» اثر محمدرضا حكيمي به همت مركز ساماندهي ترجمه و نشر معارف اسلامي و علوم انساني به چهار زبان ترجمه مي‌شود.-

محمدعلي شاه‌حسيني، رييس گروه نشر و توزيع مركز ساماندهي ترجمه و نشر معارف اسلامي و علوم انساني، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، درباره كتاب «دانش مسلمين» گفت: اين اثر، كتابي خواندني از محمدرضا حكيمي است كه به ارزش علم و دانش در اسلام و پيشرفت‌هاي آن مي‌پردازد.

وي از ترجمه اين اثر به زبان‌هاي عربي، انگليسي، اسپانيايي و روسي خبر داد و گفت: اين كتاب به دانش و فرهنگ مسلمانان مي‌پردازد و از همين رو، مطالعه آن براي غيرمسلمانان جالب خواهد بود و مخاطبان خارجي با مطالعه آن، با گستره علمي تمدن اسلامي نيز آشنا خواهند شد.

شاه‌حسيني كه پيش از اين از ترجمه نامه محمدرضا حكيمي به فيدل كاسترو، رهبر كمونيست كوبا به شانزده زبان خبر داده بود، به انتشار آن‌ها در آينده‌اي نزديك اشاره كرد و گفت: اين ترجمه‌ها زبان‌هايي مانند آلماني، انگليسي، فرانسه، عربي، اردو، تركي آذربايجاني، تركي استانبولي و ايتاليايي را شامل مي‌شوند.

وي ادامه داد: حكيمي در اين نامه كه مي‌توان آن را سندي تاريخي دانست، به معرفي اسلام و تشيع مي‌پردازد.

شاه‌حسيني در پايان به انتشار تفسير قرآن به زبان آذربايجاني اشاره كرد كه در آينده‌اي نزديك در جمهوري آذربايجان منتشر مي‌شود.

 محمدرضا حکیمی، متفکر، نویسنده و مجتهد ایرانی و اسلامی است که از وی با عناوینی مانند «علامه» و «فیلسوف عدالت» یاد مي‌كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط