سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۹
کتاب نایاب سوپرمن در انتظار رکوردشکنی

کتاب مصور و کمیاب سال 1938 که در واقع سوپرمن با آن به دنیا آمد،به صورت اینترنتی به فروش گذاشته شده و پیش بینی می شود به قیمت بیش از 5/1 میلیون دلار به فروش برسد و رکوردی تازه به جا بگذارد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اسوشیتدپرس،این کتاب قدیمی اما سالم و دست نخورده تا پایان ماه جاری در سایت www.comicconnect.com قرار دارد و کلکسیونر ها و مجموعه داران فرصت دارند مبلغ های پیشنهادی خود را برای داشتن این اثر ارسال کنند.

«استفن فیشر» دبیر این سایت معتقد است این کتاب مصور که در سال 1938 منتشر شده و آن زمان فقط 10 سنت بها داشت، نقطه عطف قرن بیستم محسوب می شود. این کتاب هم اکنون از نظر سالم و دست نخورده بودن رتبه 9 را دارد که رتبه ای بسیار قابل توجه برای کتاب های قدیمی محسوب می شود.

این کتاب پیش از این نیز 2 بار در حراج به فروش گذاشته شده و هربار نیز با به جا گذاشتن رکوردی تازه، گران ترین کتاب سال شناخته شده است.این کتاب مصور یک بار در سال 1992 با قیمت 86 هزار دلار به فروش رسید و صاحب آن در سال 1997 تصمیم گرفت این اثر را در حراج شرکت دهد که این بار نیز رکوردی تازه به جا گذاشت و با بهای 150 هزار دلار به فروش رسید . این کتاب در سال 2000 به سرقت رفت و مجموعه داران و فیشر از یافتنش کاملا ناامید شده بودند و گاهی نیز فکر می کردند در صورت یافتن دوباره آن، با کتابی پاره و کم ارزش مواجه خواهند شد ولی چنین نشد.

«فیشر» در اوج ناباوری هنگامی که برای خرید مقداری کتاب به انبار خانه ای در کالیفرنیا رفته بود، این نسخه را در نهایت سلامت پیدا کرد. صاحبخانه، آن را در یک حراجی با بهایی بسیار ناچیز خریده بود.

در سال 1938 از این کتاب که نخستین جلد سوپرمن محسوب می شود و این شخصیت را به جهان معرفی کرد، تنها 100 نسخه منتشر شد.

یک نسخه از همین کتاب که در ماه مارس سال 2010 با بهای 5/1 میلیون دلار به فروش رسید،از نظر سالم بودن، رتبه 5/8 را داشت و به همین دلیل انتظار می رود برای کتابی که اکنون در دسترس خریداران قرار دارد، بهایی بسیار بالاتر پرداخت شود.

البته تمام نسخه های موجود این کتاب در صورتی که سالم مانده باشند با بهایی مشابه به فروش می رسند و یکی دیگر از نسخه های آن نیز سال 2010 با قیمت یک میلیون دلار به فروش رسید ولی هیچ یک از کتاب ها تاکنون به اندازه کتابی که در معرض فروش قرار گرفته،سالم نبوده اند.باید منتظر ماند و دید کلکسیونرها و دوستداران کتاب های قدیمی برای داشتن این کتاب حاضرند چه بهایی بپردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها