چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۳
توليد بيش از 103 هزار اثر براي شركت در جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع)

نشست رسانه‌اي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي براي تشريح برنامه‌هاي جشنواره‌‌ بين‌المللي امام رضا(ع) و جشنواره‌‌ رسانه‌هاي ديجيتال برگزار شد. سيد محمد حسيني در اين نشست، از توليد 103 هزار و 270 اثر از جمله كتاب براي شركت در جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) خبر داد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين نشست رسانه‌اي كه صبح امروز (چهارشنبه، 7 مهر) برگزار شد، سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، سيدجواد جعفري، دبير نهمين جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و عيسي زارع‌پور، رييس پنجمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال، حضور داشتند.

حسيني جشنواره امام رضا(ع) را فراگيرترين جشنواره در سطح ملي و بين‌الملي دانست و گفت: برنامه‌هاي متعددي در 31 استان و همچنين كشور در نظر گرفته شده‌اند. جشنواره امسال كه نهمين دوره از آن است، با شكوه ويژه‌اي برگزار خواهد شد.

وي از آغاز اين جشنواره از فردا(پنجشنبه) در استان قم خبر داد و گفت: اين جشنواره در دهه كرامت، از ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع)، برگزار مي‌شود و افتتاحيه آن در حرم حضرت معصومه(س) برپا خواهد شد. مراسم اختتاميه نيز در شب ولادت امام رضا(ع) در مشهد برگزار مي‌شود.

حسيني موضوع آثار ارسالي به اين جشنواره را مرتبط با شخصيت حضرت معصومه(س)، امام‌زادگان قم و همچنين علماي اين شهر دانست و گفت: خوشنويسي، پوستر و تصويرسازي، نقاشي و شعر و داستان، قالب‌هاي آثار ارسالي به اين جشنواره‌اند كه در نمايشگاهي با مساحت پنج هزار متر مربع ارايه مي‌شوند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: انتشار كتاب در قالب‌هاي گوناگون شعر و داستان و همچنين پروژه‌هاي علمي پژوهشي، از جمله ديگر فعاليت‌ها در جريان اين جشنواره قلمداد مي‌شوند.

به گفته وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در بخش پژوهش اين جشنواره، تاكنون 9 عنوان كتاب منتشر شده‌اند كه از ميان آنها مي‌توان به «امام رضا(ع) و هجرت‌هاي تابعه» و «دانشنامه امام رضا(ع)» اشاره كرد.

گزارش تكميلي اين نشست متعاقبا بر خروجي خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) قرار مي‌گيرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها