چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۱
آرزوی عباس قديرمحسنی: اميدوارم بچه‌ها با كتاب بزرگ شوند

عباس قديرمحسني از جمله‌ي نويسندگان حوزه‌ي كودك و نوجوان است كه در مراسم گرامي‌داشت روز قلم حضور داشت. او آرزو كرد نوجوانان ايراني هرچه بيش‌تر با كتاب انس بگيرند و كتاب بخشي از وجودشان شود، تا جايي كه با كتاب بخوابند، با كتاب بيدار شوند و با آن زندگي كنند.

ايبنا نوجوان: عباس قديرمحسني، در حاشيه‌ي جشن روز قلم كه ديشب ـ 14 تير ـ با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از نويسندگان برگزار شد، به خبرنگار ما گفت: چقدر خوب است اهالي قلم، نويسندگان و شاعران، محققان و پژوهش‌گران و ... هم روزي براي خود داشته باشند. دل‌چسب است كه در اين روز همه دور هم جمع شوند و توجه هم به كتاب و اهالي كتاب و نويسندگان جلب شود.
 
او افزود: اما كاش اين روزها و اين توجه‌ها زيادتر و بيش‌تر باشد، كاش توجه به ادبيات كودك و نوجوان هرچه بيش‌تر و بيش‌تر باشد.
 
نويسنده‌ي كتاب «زمين روي دوش باباي من بود» درباره‌ي ضرورت توجه به ادبيات «كودك و نوجوان و كتاب‌هاي اين حوزه گفت: توجه به كتاب براي كودكان و نوجوانان بسيار مهم و عادت به كتاب‌خواني از سنين پايين بسيار با اهميت‌ است؛ اما چاپ كتاب در اين گروه سني كم است، پخش آن ضعيف است و كم‌تر مورد توجه و اهميت و حمايت قرار مي‌گيرد. 

«بابا قدير» كيهان‌بچه‌ها افزود: نويسندگان كودك و نوجوان هم مثل بچه‌ها كودك درون‌شان هنوز بزرگ نشده ‌است. به نظرم بايد صد برابر توجه به ادبيات بزرگ‌سال به ادبيات كودك اهميت داد؛ البته در اين روز نبايد زياد گلايه كرد. اميدوارم بچه‌ها با كتاب بخوابند، با كتاب بيدار شوند و با آن زندگي كنند. 

قديرمحسني درباره‌ي آخرين كتاب منتشر شده‌اش گفت: مجموعه داستاني «قصه‌هاي غربي» از آخرين كتاب‌هاي چاپ شده‌ام به‌شمار مي‌آيد كه توسط انتشارات پيدايش وارد بازار كتاب شده است.

او درباره‌ي كارهاي در دست چاپش نيز گفت: «قصه‌هاي آقا كله‌پوك» نيز مجموعه داستاني طنز است كه در انتشارات سروش مرحله‌ي تصويرگري را مي‌گذراند. داستاني بلند با نام «شب چهل و يكم» در انتشارات كانون زير چاپ دارم و «توي شكم اين گرگ چه خبر است؟» نيز نام مجموعه داستاني براي كودكان است كه در مرحله تصويرگري به سر مي‌برد و قرار است توسط انتشارات اميركبير به بازار كتاب بيايد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها