چهارشنبه ۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۹
كتابي براي راهنمايي معلمان درس مطالعات اجتماعي

مدير امور اجتماعي سازمان آموزش و پرورش استثنايي از چاپ نخست كتاب «راهنماي تدريس مطالعات اجتماعي» خبر داد و گفت: دبيران دوره متوسطه حرفه‌اي با مطالعه اين اثر با مفاهيم، مواد و وسايل مورد نياز و شيوه ارايه درس مطالعات اجتماعي آشنا مي‌شوند./

اسماعيل برقي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره اظهار داشت: يادگيري كارآمد در محيطي حاصل مي‌شود كه نوعي مشاركت فعال ميان مربي و مربيان ايجاد شده باشد. علاوه بر اين، فراگيران بايد خود را در بطن يادگيري احساس كنند تا به نقش راهبردي كه همان «اكتشاف مفاهيم و علوم» است، آگاه شوند.

وي ادامه داد: معلم نيز راهنما و تسهيل‌كننده شرايط مطلوب يادگيري محسوب مي‌شود و بايد به جاي انتقال يك سويه مطالب، بر مهارت‌هايي مانند مشاركت، جستجوگري، كسب تجربه و حل مساله از سوي فراگيران تاكيد كند. كتاب «راهنماي تدريس مطالعات اجتماعي» با هدف آشنايي معلمان با انواع مهارت‌هاي ياددهي ارايه شده است.

مدير امور اجتماعي سازمان آموزش و پرورش استثنايي تصريح كرد: اين نوشتار از دو بخش اصلي كليات و راهنماي عملي تدريس تشكيل شده است. بخش كليات، ضرورت و اهميت آموزش مطالعات اجتماعي، رويكرد و اصول حاكم بر برنامه درسي ، اهداف، ارزشيابي و ... را دربردارد.

برقي يادآور شد: در بخش دوم، به اهداف آموزشي، مواد و وسايل مورد نياز، توصيه‌هاي آموزشي و شرح تصاوير هر درس پرداخته شده است. معلمان مي‌توانند قبل از تدريس، با مطالعه اين بخش از كتاب با شيوه ارايه درس آشنا شوند. همچنين در اين كتاب به دانش‌آموزان، توصيه‌هايي براي آماده كردن برخي مطالب و وسايل لازم براي يادگيري بهتر ارايه شده اند.

وي عنوان داشت: در بخش دوم كتاب، نمونه‌هايي از اجراي تدريس دو فصل از هر پايه تحصيلي به چشم مي‌خورند تا معلمان به صورت عملي و كاربردي با اجراي برخي از روش‌هاي ياددهي ـ بادگيري در فرآيند آموزش درس مطالعات اجتماعي آشنا شوند.

چاپ نخست كتاب «راهنماي تدريس مطالعات اجتماعي» اثر مشترك محمد شريف متولي، مانيا پديدار، سهيلا خاكزاد، فريده رئيسي ماكياني، مهري كريميان، نسرين معصومي و مهديه مهدويان در 162 صفحه و بهاي 10هزار ريال از سوي انتشارات سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور راهي بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط