یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
اختصاص 10 درصد از 40 میلیارد اعتبار مازاد استان زنجان به بخش کتابخوانی

استاندار زنجان گفت: از 40 میلیارد اعتبار مازادی که به استان تعلق گرفته است، 10 درصد به کتابخانه‌های استان و تقویت بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، محسن افشارچی ظهر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه ردیف بودجه برای بحث اقتصاد فرهنگی پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: برای پیشبرد اهداف در این حوزه نیازمند برنامه و پروژه قابل دفاع هستیم.

وی با اشاره به موضوع کتابخوانی و اهمیت آن در جامعه امروزی با توجه به گسترش فضای مجازی گفت: از  40میلیارد اعتبار مازادی که به استان تعلق گرفته است، 10 درصد به کتابخانه‌های استان و تقویت بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن اختصاص می‌یابد.

 استاندار زنجان با بیان اینکه در کتابخانه‌های استان زنجان کارهای خوبی انجام شده است، گفت: مساجد و کتابخانه‌ها مراکزی هستند که توجه به آنها می‌تواند اتفاقات خوبی را در یک جامعه رقم زند.

 افشارچی به نگرانی خانواده‌ها برای حضور بیش از اندازه والدین در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: برای نجات کودکان از این فضا باید زمینه کتابخوانی فرزندان را فراهم کنیم چرا که فضای مجازی تمرکز و عمق را این نسل می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به هجمه دشمنان در عملیاتی کردن نقشه‌های خود برای ضربه زدن به کشور گفت: یکی از موضوعاتی که دشمن درباره آن برنامه‌ریزی دارد،حجاب است که ما نیز باید با هوشمندی و تدبیر در این زمینه عمل کنیم.

وی با تقدیر از نیروی انتظامی به جهت اجرای فریضه امر به معروف در حوزه حجاب و عفاف گفت: تمام دستگاه ها در این زمینه مسئول هستند و نباید کوتاهی کنند.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی درباره عملکرد دستگاه‌ها در حوزه اجرای قانون جوانی جمعیت، گفت: دستگاه‌هایی که در این زمینه ضعف دارند راهکارهای لازم برای رفع نقاط ضعف به آنها ارائه شود.

وی همچنین با تاکید بر توسعه کتابخانه‌های استان اضافه کرد: باید از ظرفیت خیران برای تجهیز کتابخانه‌ها و جذب اعتبارات و منابع مالی استفاده شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استان زنجان نیز گزارشی از برنامه‌های جوانی جمعیت و موانع اجرای قانون جمعیت در دستگاه‌های اجرایی ارائه کرد و گفت: شناسنامه جمعیتی استان تهیه شده است و لازم است تا از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی و مناسبت های مختلف سال نسبت به اهمیت جوانی جمعیت و فرزندآوری استفاده شود.

سید فائزه موسوی با اشاره به اجرای رویداد جوانی جمعیت در استان گفت: در این راستا از بین 70 دستگاهی که مستندات ارائه کردند دانشگاه علوم پزشکی استان، دانشگاه زنجان و کمیته امداد به عنوان برترین ها انتخاب و معرفی شدند.

مدیر امور فرهنگ عمومی و سبک زندگی اسلامی ایرانی ستاد فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ساخت فیلم، مستند، کلیپ و برگزاری جشنواره از مفاخر استان یکی از راهکارهای توسعه اقتصاد مبتنی بر فرهنگ است، گفت: قتصاد مبتنی بر گردشگری و ساخت شهرک کودک و نوجوان از دیگر راهکارهای تولید ثروت در استان ها با تکیه بر اقتصاد فرهنگ است.

ابراهیم معظمی گودرزی بر ضرورت طراحی زیست بوم اقتصاد فرهنگی در استان‌ها تاکید کرد و افزود: یکی از ساختارهای مورد نیاز برای شکل گیری اقتصاد فرهنگی، اقتصادهای خانواده محور و محله محور است که پس از تشکیل باید از سوی دولت حمایت شوند.

وی با اشاره به تحت تاثیر قرار گرفتن شرایط اقتصادی کشور ناشی از تحریم و فشار اقتصادی خارجی گفت: در چنین شرایطی با تمرکز بر ظرفیت اقتصاد فرهنگی و نوآوری اجتماعی می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها