یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
بیش از یک هزار برنامه در دهه کرامت در خوزستان برگزار می‌شود

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت در خوزستان گفت: بیش از یک هزار برنامه در دهه کرامت در 16 شهرستان استان خوزستان برگزار می‌شود.

به گزار ش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، حجت‌الاسلام قاسم سمیری، پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان با اصحاب رسانه، ضمن تبریک روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر و آغاز دهه کرامت، بیان کرد: بیش از یک هزار برنامه فرهنگی، هنری و اجتماعی همزمان با دهه کرامت در 16 شهرستان استان خوزستان برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، افزود: این برنامه‌ها در قالب کارگروه‌های پنج‌گانه فرهنگی هنری، تبلیغات، فضاسازی و اطلاع‌رسانی، زنان و خانواده، اقشار و اقوام با مسئولیت قرارگاه خاتم‌الاوصیاء و کارگروه مردمی جشن‌های زیر سایه خورشید اجرا می‌شود.

وی از حضور 29 نفر از خدام رضوی در 280 نقطه استان با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهرها خبر داد و اضافه کرد:  بیش از 700 جشن مردمی با هماهنگی کارگروه مردمی زیر سایه خورشید در مساجد، حسینیه‌ها، خیابان‌ها و محلات، روستاها و مناطق محروم و عشایری برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت خوزستان، از برگزاری هفت مراسم شب شعر کرامت به زبان‌های فارسی و عربی در دهه کرامت خبر داد و تصریح کرد: این برنامه‌ها در شهرستان‌های باغملک، شادگان، بندرامام، هویزه، باوی، ماهشهر و رامشیر برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری 10 جشن بزرگ دختران آفتاب در استان خبر داد و  عنوان کرد: این جشن‌های چندهزار نفری در شهرستان‌های شوش، اهواز، شادگان، اندیمشک، دزفول، باغملک و کارون در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام سمیری، برگزاری بیش از 50 مسابقه فرهنگی هنری (کتابخوانی، نقاشی و عکاسی)، برگزاری بیش از 50 کارگاه علمی، آموزشی و هنری (مقاله‌نویسی، زندگینامه، ادبی و تاریخی)، تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع میان نیازمندان استان و ... را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

وی دیدار و ملاقات با بیش از 100 نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان با اولویت پدران و مادران سالخورده شهدا  را از جمله برنامه‌های این دهه بیان کرد و افزود: بیش از 30 خدمت کریمانه نیز در قالب خدمات رفاهی، سلامت و اجتماعی شامل اعزام تیم‌های پزشکی، دندانپزشکی، ویزیت رایگان، ساخت منازل نیازمندان و ... ارائه می‌شود.

مدیر ستاد فهما خوزستان، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره‌ به فعالیت یک‌هزار و 200 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی  عنوان کرد: 202 کتابخانه مخزن‌دار و 142 کتابخانه باز در مساجد فعال هستند که در صدد هستیم با احیا و به‌روزرسانی کتابخانه‌ها بتوانیم در ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفای نقش کنیم.

وی از تمدید مهلت ثبت‌نام در شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان تا 30 تیرماه خبر داد و اذعان کرد: این مسابقات ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که در دو بخش استانی و کشوری برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت خوزستان، با بیان اینکه بیش از 280 پایگاه قرآنی در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای تحقق شعار «هر مسجد، یک پایگاه قرآنی» راه‌اندازی می‌شود ، تاکید کرد: جلسه شورای راهبردی قرآن و عترت کانون‌های مساجد استان را با حضور اساتید خبره و صاحب نظر حوزه قرآن و عترت برگزار کردیم. و همچنین نشست تخصصی پایگاه‌های قرآنی با حضور رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان کانون‌های مساجد شهرستان‌های شوش، دزفول، اندیمشک و گتوند به میزبانی شهرستان دزفول برگزار شد و در این سفر دیداری با فرماندار دزفول داشتیم و بر توجه و حمایت از کانون‌های مساجد و مؤسسات فرهنگی قرآنی تاکید شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها