پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
پوستر دومین همایش منطقه‌ای شعر آیینی «شمیم رضوی» رونمایی شد

در آستانه فرارسیدن دهه کرامت از پوستر دومین همایش منطقه‌ای شعر آیینی «شمیم رضوی» در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان قبل از ظهر پنجشنبه در جلسه رونمایی از پوستر دومین همایش منطقه ای شعر آیینی «شمیم رضوی» که با حضور امام جمعه شهرستان قروه و دبیر اجرایی این جشنواره برگزار شد، اظهار کرد: این همایش به مناسبت دهه کرامت و میلاد باسعادت امام هشتم(ع) و ولادت حضرت معصومه(ع)، با حضور عاشقان اهل بیت(ع) عصمت و طهارت و علاقه مندان شعر و ادبیات آیینی برگزار می شود.

علی اصغر دریایی با بیان اینکه اولین همایش منطقه ای شعر آیینی شمیم رضوی سال گذشته در شهر دلبران و با حضور شاعران مطرح کشوری برگزار شد، ادامه داد: در این جشنواره ۱۷۰ اثر از شاعران و نویسندگان کشوری به جشنواره سراسری «شمیم رضوی» ارسال شد که از ۱۴ اثر برگزیده در مراسم اختتامیه تجلیل شد.

وی به اهداف برگزاری این همایش نیز اشاره کرد و افزود: انتقال مفاهیم و ارزش های اسلامی و مذهبی از دریچه شعر و فرهنگ تاثیرگذار و ماندگار از مهمترین اهداف برگزاری این همایش منطقه ای است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد  اسلامی استان  کردستان حضور مداح و شاعر پیشکسوت کشوری حاج ولی الله کلامی زنجانی را در این همایش فرصتی مغتنم دانست و افزود: علاوه بر حضور حاج ولی الله کلامی از شاعران و مداحان به نام کشور در این همایش معنوی، از استان های همدان، لرستان و کرمانشاه و شعرای استان کردستان نیز شعرخوانی و مداحی خواهند کرد.

دریایی با اشاره به برنامه‌های جنبی این همایش گفت: برگزاری پویش نقاشی کودکان با موضوع امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به همراه حضورنویسی خوشنویسی از اشعار و متون وصفی امام هشتم (ع)،  برپایی ایستگاه صلواتی، تجلیل از شاعر پیشکسوت و برجسته منطقه از بخش های جنبی این همایش پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، تجلیل از 8 دختر فعال و موفق در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، کارآفرینی و اجتماعی و دینی و قرآنی به یمن و مبارکی امام هشتم، تجلیل و قدردانی از خانواده شهدای مدافع امنیت و دفاع مقدس را نیز از دیگر برنامه‌های جنبی این همایش اعلام کرد.

وی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از فعالان دینی و مذهبی شهر سریش آباد گفت: در این همایش علاوه بر بهره مندی بزرگسالان و جوانان، سعی خواهد شد کودکان و نوجوانان همراه با خانواده با ادبیات مکتوب دینی در رابطه با حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) آشنا و شعرخوانی و داستان خوانی نیز در عرصه کودک و نوجوان در طبقه زیرین مسجد جامع اجرا و برگزار شود.

دریایی یادآور شد: امیدواریم شاعران استان‌های غربی کشور با شرکت چشمگیری خود در این همایش منطقه‌ای زمینه‌ساز ترویج و توسعه فرهنگ رضوی در جامعه باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها