پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
امیدواریم نمایشگاه کتاب زمینه‌ساز تقویت تعاملات ایران و تاجیکستان شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاح غرفه تاجیکستان عنوان کرد:‌ به واسطه فرهنگ و زبان مشترک بین دو کشور، عمق تاریخی در ارتباطات دو کشور وجود دارد، امیدواریم این نمایشگاه باعث تقویت هر چه بیشتر این تعاملات شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاح غرفه تاجیکستان در جمع خبرنگاران با اشاره به تبادلات ادبی ایران با کشور تاجیکستان با توجه به حضور این کشور به‌عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران، گفت: یک‌سال گذشته در بیشتر نمایشگاه‌های کشورهای منطقه شرکت کردیم و تلاش داریم تعاملات خود را گسترش دهیم. امیدواریم سال‌های آینده شاهد حضور ناشران بیشتری از کشورهای خارجی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشیم.
 
وی درباره تبادلات ادبی با کشور تاجیکستان توضیح داد: وضعیت خیلی خوبی با دوستان تاجیکستانی داشته و رفت و آمد فرهنگی داریم، سال گذشته هفته فرهنگی تاجیکستان در تهران، تبریز و شیراز برگزار شد و ما نیز در دوشنبه و خجند هفته فرهنگی ایران برگزار شد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:‌ چند شهر دیگر تاجیکستان محفل‌های بزرگ ادبی، هنری و فرهنگی شکل گرفت، اکنون نیز با توجه به حضور این کشور به‌عنوان مهمان ویژه همچنین حضور وزیر فرهنگ این کشور در نمایشگاه کتاب این روابط توسعه پیدا می‌کند.
 
اسماعیلی افزود:‌ اکنون کتاب‌های بسیاری از شُعرای تاجیکستان در ایران و نویسندگان شاعران ایرانی در تاجیکستان نیز چاپ شده است. به‌واسطه  فرهنگ و زبان مشترکی و ارتباطات عمیق دو کشور، امیدواریم این نمایشگاه زمینه‌ساز تقویت هر چه بیشتر این تعاملات شود.
 
سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها