پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
گرامیداشت نظامی گنجوی در زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری مراسم گرامیداشت نظامی گنجوی در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در زنجان، آیین نکوداشت «حسن ترخوانه» هنرمند زنجانی با حضور امراله حسنی برگزار شد.

امراله حسنی در این آیین اظهار کرد: برگزاری آیین نکوداشت برای مفاخر استان زنجان یکی از سیاست‌های مهم این اداره کل است. پیش از این آیین نکوداشت استاد صنایعی و هنرمند مشهور استاد جمال شورجه برگزار شده بود. استان زنجان از استان‌هایی است که مفاخر بسیاری دارد؛ بنابراین در بازه‌های زمانی مختلف از هنرمندان و مشاهیر زنجانی تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی این اداره کل در دهه فجر گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید با تمام توان نسبت به برگزاری برنامه‌های تبیینی دهه فجر اقدام کنند و ظرفیت‌های خود را در این زمینه به کار بگیرند.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: برای معرفی چهره منفور رژیم پهلوی ۷۰ اسلاید از جراید زمان پهلوی با عنوان «پهلوی به روایت تصویر» در مساجد، بقاع متبرکه و امامزادگان زنجان به نمایش درخواهد آمد.

حسنی به مصوبه گرامیداشت نظامی گنجوی و تشکیل ستادی با محوریت شورای فرهنگ عمومی در استان تاکید کرد و گفت: برنامه‌های متنوع ذیل این ستاد نیز مطابق سال گذشته اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 21 اسفندماه، سالروز بزرگداشت نظامی گنجوی است، گفت: محافل ادبی، خوانش اشعار نظامی گنجوی، همایش سیری در اندیشه‌های نظامی، برگزاری جشنواره خوشنویسی، نامگذاری شهرها به نام این عارف حکیم، برگزاری نمایشگاه از آثار این حکیم در کتابخانه‌ها و تولید محتوا از برنامه‌های پیشنهادی برای این ایام است.

در ادامه نیز جانشین فرمانده سپاه استان زنجان نیز ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر بر ضرورت امید‌آفرینی در برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف انقلاب تاکید کرد و گفت: برای عبور از چالش‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان انقلاب اسلامی امید‌آفرینی در جامعه ضروری است.

سردار ابوالفضل طهماسبی، ایام الله دهه فجر را فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردهای 44 ساله انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه طی 44 سال گذشته انقلاب اسلامی رشد کرده، درحالی که قدرت دشمنان انقلاب رو به افول است. درخت تنومند انقلاب اسلامی به ابر قدرت جهانی تبدیل شده است و  نام کشور ایران در جهان می‌درخشد.

جانشین فرمانده سپاه استان زنجان در ادامه ضمن تاکید بر برگزاری آیین نکوداشت برای همه مفاخر استان زنجان بیان کرد: آیین نکوداشت باید در زمانی که شخص در قید حیات است برگزار شود.

سردار طهماسبی با اشاره به اینکه استاد حسن ترخوانه، نقاش هنرمندی است که چهره اغلب شهدا را نقاشی کرده است، افزود: این کار موجب گرامیداشت یاد وخاطره شهدا می‌شود.

وی به مردمی شدن جشن‌های انقلاب در بهمن‌ماه امسال تاکید کرد و افزود: برای برپایی جشن‌های انقلاب باید خود مردم همانند روزهای نخست انقلاب وارد صحنه شوند و امیدواریم امسال هم همانند سال‌های گذشته این جشن‌ها به شکل مردمی برگزار شود.

جانشین فرمانده سپاه استان زنجان با اشاره به رشد کشور در عرصه‌های مختلف بیان کرد: هم به لحاظ نظامی و هم به لحاظ علمی کشور ایران، سرآمد است، پس وظیفه رسانه تببین این دستاوردها است.

وی با بیان اینکه ملت ایران موفقیت و پیشرفت‌های بی‌شماری را به دست آورده و شعار «ما می‌توانیم» را به اثبات رسانده است، تصریح کرد: ملت ایران با باور این شعار و تکیه بر ولایت فقیه و بصیرت خود پیشرفت چشمگیری در همه عرصه‌ها داشته است.

به گزارش ایبنا؛ حسن ترخوانه به‌عنوان یکی از استادان شناخته شده و پیشکسوت نقاشی استان زنجان، است. از وی به‌عنوان «هنرمند شهدا و دفاع مقدس» لقبی که با کارنامه فعالیتی او مطابقت دارد، یاد می‎شود. او سال‌ها است، مشغول ترسیم چهره شهدا و تولید آثار نقاشی با مضامین دفاع مقدس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها