چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
فضیلت علی(ع) جامعه را متحول خواهد کرد/ کنار علی (ع) همه در قله امنیت هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌علی‌اکبر ابوترابی امام جمعه موقت تهران گفت: امام علی(ع) در جستجوی یک فضیلت است تا به احترام او همه کاستی‌ها را ببخشد. این نگاه چگونه جامعه را متحول خواهد کرد. چگونه دل‌ها را به هم نزدیک می‌کند و پیوند می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سه نمایشگاه جذاب آثار تاریخی و هنری هم‌زمان با پنجاهمین سالگرد درگذشت حاج حسین آقا ملک، در آیین گرامی‌داشت میلاد امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام در کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش یافت.

این نمایشگاه دربرگیرنده «تک‌اثر 20 (برگ‌هایی از قرآن به خط کوفی)»، «گزیده نشریات و کاتالوگ‌های آثار هنری (اهدایی آقای ابوالعلا سودآور)» و «گزیده نسخه‌های خطی نهج‌البلاغه و دعاهای حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام» بود.

در آیین گرامی‌داشت میلاد امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام که برپایه وقف‌نامه حاج حسین آقا ملک برگزار خواهد شد، همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، مرتضی کریمی‌نیا و عمادالدین شیخ‌الحکمایی سخنرانی کردند. هم‌زمان با این مراسم که با نمایش و عرضه محصولات هنری و فرهنگی همراه بود، سفر زیارتی به بارگاه امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام (نجف اشرف) به قید قرعه به یکی از مهمانان اهدا شد.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌علی‌اکبر ابوترابی امام جمعه موقت تهران گفت: در‌ آغاز سخن نام واقف پرآوازه مرحوم مغفور حاج حسین آقا ملک را گرامی می‌داریم. برای روح بلند او علو درجات طلب می‌کنیم و همین طور برای خاندان و فرزندان او و به نوبه خودم می‌خواهم از یکی از فرزندان ایشان که تداوم‌بخش راه پدربزرگ خود هستند، تشکر ویژه داشته باشم و همچنین از محمدرضا رضوان‌طلب برای پاسداری از این سرمایه گرانسنگ تشکر می‌کنم.

وی افزود: در کلام کوتاهی امیر سخن و امیر بیان شخصیتی که خود به اعتراف دوست و دشمن گنجینه همه فضایل و معارف است و تجسم انسان به معنی واقعی کلمه می‌فرماید؛ اگر انسانی یکی از خصلت‌های نیکو را داشت عالم، کریم و شجاع و اهل تواضع و فروتنی و آراسته به صداقت بود.

حجت‌الاسلام ابوترابی ادامه داد: همیشه او را از دریچه آن صفت نیکو می‌بینم و به احترام این فضیلت تمام کاستی‌های او را می‌بخشم. چه نگاه ویژه و خاصی. علی (ع) در جستجوی یک فضیلت است تا به احترام او همه کاستی‌ها را ببخشد. این نگاه چگونه جامعه را متحول خواهد کرد. چگونه دل‌ها را به هم نزدیک می‌کند و پیوند می‌دهد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: خوشا کسانی که به خود می‌نگرند، معایب خود را می‌بینند و به دیگران نگاه می‌کنند، فضایل می‌بینند. علی (ع) به دو ویژگی اشاره می‌کند اگر کسی همه فضایل را داشت آراسته به همه کمالات بود اما این دو ویژگی را نداشت، مورد گذشت و غفران قرار نمی‌گیرد. همه کمالات در ذیل این دو صفت ارزشمند است. عقل سبب می‌شود فضایل انسان به ثمر بنشیند لذا باید برای این گوهر گرانبها ارج ویژه‌ای قائل شویم. کنار علی (ع) همه در قله امنیت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها