شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
هیات‌های تجاری چاپ 7 کشور همسایه در نمایشگاه «آینده چاپ ایران» حضور دارند

هیات‌های تجاری چاپ کشورهای افغانستان، ارمنستان، آذربایجان، روسیه، عراق، اقلیم کردستان و سوریه از نمایشگاه «آینده چاپ ایران» بازدید می‌کنند، این رویداد 20 تا 23 دی ماه در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست خبری نمایشگاه «آینده چاپ ایران»، شنبه (۱۲ آذرماه) با حضور هومن حاجی‌پور، معاون کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران؛ بابک عابدین، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و رئیس نمایشگاه؛ هومن محمدی، نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ؛ محسن شمس، نماینده دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسی خانمرادی، مدیر اجرایی نمایشگاه در محل اتاق بازرگانی تهران، برگزار شد.
 
در ابتدای این نشست، بابک عابدین در سخنی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه، عنوان کرد: این نمایشگاه همان‌گونه که از اسمش مشخص است برای آینده چاپ ایران هدف‌گذاری شده است، با تمرکز بر اینکه می‌خواهیم این نمایشگاه به یک مرکز بین‌المللی ارائه خدمات و تکنولوژی‌های صنعت چاپ و بسته‌بندی در داخل و خارج کشور تبدیل شود.
 
وی ادامه داد: می‌خواهیم برای آینده پایگاهی در ایران ایجاد کنیم که صنعتگران و نوآوران همچنین فعالان چاپ بین‌الملل نیز برای ارائه آخرین تکنولوژی‌ها در ایران حضور پیدا کند تا یک قطب تخصصی برای بازدیدکنندگان خارجی ایجاد شود.
 
عابدین با بیان اینکه این قطب اختصاصی می‌تواند منبعی برای نوآوری‌ها و تکنولوژی‌های صنعت چاپ ایران  در خاورمیانه به شمار آید، عنوان کرد: با توجه به مرزهای مشترکی که با کشورهای مصر‌ف‌کننده و تولیدکننده چاپ و بسته‌بندی داریم، تلاش داریم یک درآمد خوب برای کشور از طریق حضور بازدیدکنندگان تخصصی داشته باشیم.
 
وی تاکید کرد: هدف اصلی ما این است که یک نمایشگاه تخصصی و حرفه‌ای برگزار کنیم، در این زمینه یکسری فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه تبلیغات داشتیم و داریم، علاوه بر آن نیز در سایت نمایشگاه بازدیدکننده تخصصی زیر 16 سال برای بازدید از نمایشگاه ثبت‌نام نخواهند شد.
 
عابدین با بیان اینکه تمرکز ما بر این است که بازدیدکنندگان حرفه‌ای در نمایشگا‌ه آینده چاپ ایران داشته باشیم، گفت: در این زمینه با مصرف‌کنندگان چاپ و بسته‌بندی که برندهای صنعتی معتبر هستند هماهنگی‌های لازم برای حضور در این رویداد انجام شده است.
 
وی همچنین به بخش بین‌الملل این نمایشگاه اشاره کرد و یادآور شد: طی تعاملی که با معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی داشتیم، قرار است با اتاق‌های مشترک دو کشور رایزنی‌های انجام دهند تا از هفت کشور هیات‌های تجاری تخصصی در نمایشگاه داشته باشیم.
 
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ ادامه داد: این هیات‌های تجاری از کشورهای افغانستان، ارمنستان، آذربایجان، روسیه، عراق، اقلیم کردستان و سوریه هستند که سه روز و دو شب اقامت رایگان و رفت و آمد به نمایشگاه برای این گروه در نظر گرفته شده است.
 
وی با بیان اینکه تلاش کردیم این هیات‌های تجاری به صورت تخصصی در حوزه چاپ باشند، افزود: در این زمینه افراد حلقه اتصال بین‌الملل به شمار می‌آیند و این افراد یا چاپخانه‌دار یا مصرف‌کننده بسته‌بندی و چاپ هستند، به همین منظور در سایت پنلی ایجاد شده تا هیات‌های تجاری سایر کشورها نیز بتوانند برای حضور ثبت‌نام کنند.
 
عابدین با طرح این موضوع که بازدید هدفمند یکی از اهداف اصلی این اقدام است، گفت: از سوی دیگر دفتر امور چاپ معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان متولی حوزه چاپ در این رویداد حضور دارند، زیرا برای چشم‌انداز اقتصادی ایران و توسعه صادرات غیرنفتی به حمایت‌های لازم نیاز داریم.
 
به گفته وی، میز خدمتی برای ارائه خدمت به چاپخانه‌ها در غرفه دفترچاپ پیش‌بینی شده است و از جمله خدماتی که از سوی این اداره کل ارائه می‌شود می‌توان به صدور پروانه تاسیس چاپخانه، صدور مجوز محتوایی چاپ، صدور مجوز صادراتی محصولات و کالای چاپی و صدور مجوز واردات و تکنولوژی‌های وارداتی اشاره کرد.
 
رئیس نمایشگاه‌ آینده چاپ ایران در ادامه به حضور معاونت امور کسب و کار اتاق بازرگانی تهران در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: همچنین انجمن‌ها و اتحادیه‌های همگن فعال صنعت چاپ و نشریات تخصصی حوزه چاپ و بسته‌بندی نیز در این رویداد حضور دارند.
 
وی افزود: در بخشی از نمایشگاه نیز میز خدمت مشاوره حقوقی پیش‌بینی شده است تا برای عقد قراردادهای بین‌المللی و ارائه اطلاعات حقوقی به فعالان این حوزه مشاوره بدهند.
  
عابدین با بیان اینکه نمایشگاه از 20 تا 23 دی ماه از ساعت 10 تا 19 در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار خواهد شد، توضیح داد: پنج هزار مترمربع فضای اولیه نمایشگاه است که امکان افزایش آن تا هفت هزار مترمربع وجود دارد.
 


کانون هماهنگی دانش، صنعت، بازار تشکیل می‌شود
 در ادامه این نشست، هومن حاجی‌پور نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت برگزاری این نمایشگاه، عنوان کرد: این نمایشگاه مهم است زیرا همه فعالان و بازیگران صنعت چاپ در آن حضور دارند و علاوه بر عرضه‌کنندگان خدمات صنعت چاپ، مصرف‌کنندگان صنایع وابسته هستند نیز در آن حضور دارند.
 
وی ادامه داد: معتقدم باید منابع و مراجعی در کشور داشته باشیم که آینده را تا رسیدن به نقطه طلاقی و دستاوردهای آتی پیش‌بینی کنند تا به مرور رویکرد، نیاز و تقاضاهای جدید بازار فراهم شود.
 
حاجی‌پور با بیان اینکه حضور مجموعه‌های دانش‌بنیان در این رویداد به تقویت نمایشگاه کمک می‌کند، گفت: در این زمینه طبق هماهنگی با معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری رایزنی‌هایی شده است تا کانون هماهنگی دانش، صنعت، بازار ایجاد شود، امیدواریم پس از کسب مجوزهای لازم همزمان با نمایشگاه، از این کانون رونمایی کنیم.
 
وی همچنین یادآور شد: امیدواریم تاسیس و راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری بسته‌بندی کشور زیر نظر ریاست جمهوری توسط اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ نیز به زودی رقم بخورد و اتفاق‌های خوبی در این حوزه رقم بخورد.
 
حاجی‌پور با اشاره به حضور معاونت امور کسب و کار اتاق بازرگانی تهران در این رویداد، توضیح داد: عموما در نمایشگاه‌هایی که بازدیدکنندگان تخصصی دارند و صاحبان صنعت و تجارت نیز در آن حضور دارند، غرفه داریم؛ در این نمایشگاه نیز تمام خدمات اتاق تهران شامل صدور و تمدید کارت بازرگانی، صدور کد کارگاهی، صدور گواهی 186 مالیاتی، ثبت شرکت، تغییرات ثبت، ثبت برند و ... ارائه می‌شود.
 
وی با بیان اینکه کارگاه‌های تخصصی نیز به تناسب نیاز و ظرفیت برگزار خواهیم کرد، گفت: کارگاه عملیاتی درباره مسائل مالیاتی، تامین اجتماعی، گمرک، محیط زیست و ... نیز در این رویداد ارائه می‌شود.
 


دفتر امور چاپ حامی معنوی نمایشگاه است

دیگر سخنران این نشست، محسن شمس بود. وی در سخنانی با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد، گفت: با توجه به پیشرفت‌ چاپ و تکنولوژی‌های جدید، برگزاری و تعدد هرچه بیشتر نمایشگاه‌های تخصصی باعث ایجاد انگیزه، رقابت و تلاش رو به جلوی این حوزه وسیع می‌شود.
 
وی ادامه داد: طی سالیان گذشته نمایشگاه‌های تخصصی‌ای در حوزه چاپ نداشتیم، اما به تازگی سه نمایشگاه تخصصی چاپ در طول سال برگزار می‌شود که با برگزاری نمایشگاه آینده چاپ ایران، این تعداد به چهار می‌رسد که باعث خوشحالی است.
 
شمس با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی حوزه چاپ از این رویداد تخصصی استقبال می‌کند، افزود: دفتر امور چاپ و نشر به عنوان حامی معنوی در کنار مجریان نمایشگاه حضور دارند و خدمات راهنمایی مختلفی به صنف این حوزه ارائه می‌دهد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها