جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
برگزیدگان نمایشگاه خوشنویسی استان یزد معرفی شدند

آیین تجلیل از پیشکسوتان، هنرمندان و افتخارآفرینان عرصه خوشنویسی به مناسبت بزرگداشت هفته خوشنویسی با معرفی برگزیدگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در یزد، آیین تجلیل از پیشکسوتان، هنرمندان و افتخارآفرینان عرصه خوشنویسی به مناسبت بزرگداشت هفته خوشنویسی در محل کتابخانه مرکزی یزد با حضور احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.

 
عابدی در این مراسم گفت: سعی کردیم با همکاری دستگاه‌های فرهنگی، نمایشگاهی از خوشنویسی در استان برگزار کنیم تا آثار هنرمندان خوشنویس یزد و استان‌های مختلف را به نمایش بگذاریم و این اقدام در محل کتابخانه مرکزی یزد انجام شد تا مردم از این آثار بهره ببرند.


 

وی افزود: تعداد 30 هنرمند آثار خود را به این نمایشگاه ارسال کردند که مجموعه بهشت هنر و دستگاه‌های فرهنگی استان  ازجمله اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد، نهاد کتابخانه‌های عمومی یزد، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در برپایی این نمایشگاه همکاری کردند.
 
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد گفت: از ابتدای سال 1401 پنجمین رویداد عرصه خوشنویسی را برگزار کردیم. رویکرد اصلی پرداختن به این هنر است که حضوری‌نویسی و کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌هایی نیز در این عرصه داشته‌ایم.
 

عابدی بیان کرد: امیدواریم با برنامه‌هایی که دوستان هنرمند اجرا می‌کنند بیشتر از گذشته به این هنر بپردازیم و استفاده از این هنر به‌عنوان یک ظرفیت را در همه مظاهر شهری داشته باشیم.
 
در پایان این مراسم از نفرات برگزیده این نمایشگاه قدردانی شد که اسامی آن‌ها به شرح زیر است؛
 
عباس سنچولی از خراسان جنوبی، سیداحمدعلوی ابرقویی از استان فارس، سیدرضا حسینی از آباده استان فارس، رضا خدایاری از کرمانشاه، علی عزیزاللهی از زرند استان کرمان، احمد جهانشاهی از سیرجان استان کرمان، احمد تاج آبادی از سیرجان استان کرمان، محمد محمودیان از استان کرمان، سیوندی از استان کرمان، مینا نورمندی از سرجان استان کرمان، زهره نصرت‌آبادی از سیرجان استان کرمان، الهام شکاری از سیرجان استان کرمان به‌عنوان برگزیدگان استان‌های مختلف بودند.

محمود حرازی، سیدابوالقاسم بهشتی، محمود رهبران، ولی رهبر یزدی، محمدرضا امامی، محمود شیر سلیمیان، علیرضا بیگی، سیدعباس علوی، حمیدرضا دهقانپور، حسین فرهمند، عباس مرادی، سیدمجتبی مدرس وامق، حسام‌الدین خورشیدی، هما وسیعی، سیدخلیل عرب‌زاده، حبیب موحد، محمدجواد یوسفی اردکانی، علی‌اصغر سپهر و عرفان دهقان نیز از استان یزد به‌عنوان برگزیدگان این دوره از نمایشگاه خوشنویسی بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط