چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی با خانواده شهید جواد امامعلی سبزی دیدار کرد

مهدی رمضانی، دبیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سفر به آذربایجان غربی و دیدار با خانواده شهید جواد امامعلی سبزی دیدار کرد.

به گزارش حبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی،  مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور چهارشنبه ۲۹ تیر ماه، در ادامه سفر خود به استان آذربایجان‌غربی، با حضور در منزل شهید جواد امامعلی سبزی با خانواده این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.

پدر شهید جواد امامعلی سبزی در این دیدار با تقدیر از حضور مسئولان نهاد در استان آذربایجان‌غربی، به بیان خاطراتی از فرزند شهیدش پرداخت و گفت: او روح بزرگی داشت و همواره در کارهای خیر و همچنین حضور در جبهه پیشقدم بود.

وی افزود: به یاد دارم زمانی که قصد رفتن به جبهه‌های جنگ را داشتم، جواد گفت؛ پدر من مجرد هستم و اگر شهید شوم اتفاقی برای کسی نخواهد افتاد، اما شما ۶ فرزند دارید و اجازه بدهید من بروم». او بسیار اهل کتاب و مطالعه نیز بود خواهران و برادرانش را به کتابخوانی تشویق می‌کرد.

همچنین خواهر شهید جواد امامعلی سبزی ضمن خیر مقدم به مسئولان نهاد با اشاره به ویژگی‌های شاخص این شهید بزرگوار گفت: ایشان در سال ۱۳۶۲ در حدود ۲۱ سالگی و در حالی که دانشجوی رشته پیرا پزشکی بود به شهادت رسید.

وی افزود: او بسیار اهل کتاب و مطالعه بود و کتابخانه شخصی بزرگ و با ارزشی در حوزه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی داشت اما به یاد دارم اولین کتاب مذهبی ایشان کتاب «داستان و راستان» اثر شهید مطهری بود. برادرم ضمن اینکه همواره ما را به خواندن قرآن تشویق و ترغیب می‌کرد، سایر کتاب‌های خود را نیز با ما به اشتراک می‌گذاشت و با سایر خواهران و برادرانش دست به دست می‌کرد.

زهرا کریم‌زادگان، نویسنده  کتاب «بعد از تو باران بند نیامد» نیز در این دیدار در سخنانی گفت: از سال ۱۳۸۰ به شکل حرفه‌ای نویسندگی در حوزه دفاع مقدس را آغاز کردم و حدود ۲۰ کتاب تالیفی در این حوزه دارم. کتاب «بعد از تو باران بند نیامد» که به ارائه خاطراتی از زندگی این شهید اختصاص دارد، سال گذشته منتشر شد.

وی ادامخ داد: اما شهید سبزی از شهدای هنرمند استان آذربایجان‌غربی نیز است و  در یک مجموعه پنج جلدی به شهدای هنرمند استان آذربایجان‌غربی پرداختم که یک جلد از آن به شهید جواد امامعلی سبزی اختصاص دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها