دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
تامین اعتبار خرید کتاب از ناشران استان خوزستان

حجت‌الاسلام والمسین رضا کلاه‌کج در آیین رونمایی از پوستر چهارمین دوره جایزه ادبی کتاب سال خوزستان، از تامین اعتبار خرید کتاب ناشران برای حمایت از آن‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، مراسم رونمایی از پوستر چهارمین دوره جایزه ادبی کتاب سال خوزستان با حضور حجت‌الاسلام والمسین رضا کلاه‌کج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و مهرانگیز بحیرایی، سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان دوشنبه(23 خرداد‌) برگزار شد. 

حجت‌الاسلام والمسین کلاه‌کج، گفت: امسال چهارمین دوره جایزه کتاب سال خوزستان به منظور حمایت، تکریم و پاسداشت از پدیدآورندگان و صاحبان آثار مکتوب در آبان ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره از جایزه کتاب سال در 12 بخش اصلی شامل: ادبیات علوم انسانی، علوم اجتماعی، روان‌شناسی و علوم تربیتی، علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم و پژوهش‌های قرآنی،دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، خوزستان‌پژوهی و...  برگزار می‌شود؛ همچنین این دوره از جایزه کتاب سال خوزستان دارای بخش جنبی با عناوین ناشر نمونه سال و ویراستار، گرافیست و تصویرساز کتاب و بخش ویژه با عنوان اقتصاد مقاومتی است. 

حجت‌الاسلام والمسین رضا کلاه‌کج مهلت ارسال آثار به این رویداد را از 24 تا 15 مرداد بیان کرد و گفت: داوری آثار از شهریور تا مهرماه سال جاری انجام و آیین پایانی و نتایج از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آبان امسال همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این‌که خوزستان استان پرچالشی است اما از نقاط قوتی در زمینه حوزه نشر و کتابخوانی برخوردار است، تصریح کرد: از علاقه‌مندانی که بتوانند در زمینه ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی طرح‌ دهند، دعوت می‌کنیم تا با ارائه طرح‌ها و ایده‌های فرهنگی خود به این اداره کل از همکاری و حمایت اجرای طرح‌ها در قالب جدول 17 از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بهره‌مند شوند.

وی هدف اجرای این طرح‌ها را تغییر ذائقه مردم با قرار دادن کتاب در سبد خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: آوردن کتاب در سبد خانواده‌ها علاقه مردم به خواندن را پر رنگ کرده و سرانه مطالعه را افزایش می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسین رضاه کلاه‌کج  اضافه کرد: این اداره با تامین اعتبار، امسال همچون سال‌های گذشته حمایت خود را از ناشران با خرید کتاب اعلام می‌کند.
 
بحیرایی، سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن تبریک اعیاد دهه کرامت یادآور شد: با حضور مدیرکل فرهنگ و  ارشاد اسلامی خوزستان برنامه‌های متعددی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در نظر گرفته شده که اولین برنامه انتخاب کتاب سال است و فراخوان آن امروز منتشر می‌شود.

به گزارش ایبنا؛ در پایان مراسم  با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمود موسوی مدیر کاروان حج و زیارت، فعالان فرهنگی و ناشران از پوستر چهارمین جایزه کتاب سال خوزستان رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها