شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵
احداث کتابخانه مرکزی دامغان با کمک 50 میلیارد ریالی خیر آغاز می شود

آزاده امینیان از احداث کتابخانه مرکزی دامغان خبر داد و افزود: در آینده ای نزدیک ساخت این کتابخانه با کمک 50 میلیارد ریالی یکی از خیرین و اعتبارات دولتی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، آزاده امینیان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی شهرستان دامغان در سالن اجتماعات شهید سلیمانی برگزار شد، گفت: در فروردین ماه امسال یکی از خیرین اعلام آمادگی کرده بود که مبلغ 5 میلیارد تومان برای ساخت کتابخانه مرکزی پرداخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: پس از برگزاری جلسات متعدد با اداره راه و شهرسازی به منظور بررسی زمین های مناسب در سطح شهرستان قطعه زمینی در ضلع جنوبی میدان قدس انتخاب شد.

امینیان اضافه کرد: زمین مورد نظر با مساحت 3 هزار و 600 متر مربع به اداره کل کتابخانه های عمومی سمنان پیشنهاد شد و پس از بازدید معاونت عمرانی استانداری و معاونت حقوقی نهاد کتابخانه های عمومی مورد تایید قرار گرفت.

رئیس اداره کتابخانه های دامغان اظهار کرد: با توجه به اینکه زمین مذکور در حریم یکی از آثار تاریخی قرار دارد استعلام اداره میراث فرهنگی، هنری و گردشگری اخذ و این اداره نیز نظر مثبت داد.

وی یادآور شد: پس از طی مراحل اداری اولیه، زمین مورد اشاره در سامانه نهاد کتابخانه های عمومی کشور ثبت شد.

امینیان در ادامه گفت: در بخش تعمیرات کتابخانه های عمومی دامغان اولویت نخست، تعمیر کفپوش کتابخانه شهید شاهچراغی است که وضعیت مناسبی ندارد و به اعتبار بالایی نیاز است.

رئیس اداره کتابخانه های دامغان با تاکید بر اینکه کتابخانه منوچهری دامغان از جمله کتابخانه های در معرض خطر است، بیان کرد: آمفی تئاتر کتابخانه امیریه وضعیت نامناسبی دارد و با توجه به اینکه تنها سالن آمفی تئاتر این شهر است نیاز است اعتبار بیشتری برای آن در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از درآمد شهرداری ها، گفت: شهرداری دامغان ماهیانه مبلغ 15 میلیون تومان به اداره کتابخانه ها پرداخت می کند.

امینیان افزود: در زمینه تحقق شعار سال در حال برگزاری کارگاه های آموزشی هستیم و همکاری با پارک های علم و فناوری نیز در دستور کار اداره کتابخانه های عمومی دامغان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه 10 کتابخانه عمومی در دامغان وجود دارد، اضافه کرد: عملیات رف خوانی طی دو هفته و در بازه زمانی کمتر از آنچه که مورد نظر اداره کل کتابخانه های عمومی بود انجام شد و کارکنان مورد تقدیر قرار گرفتند.

رئیس اداره کتابخانه های دامغان یادآور شد: در جشنواره کتابخوانی رضوی 6 هزار و 200 نفر شرکت کردند که 80 نفر از برگزیدگان در بخش ها و رده های سنی مختلف تجلیل شدند.

وی ضمن بیان اینکه اداره کتابخانه های دامغان تاکنون 235 فعالیت فرهنگی در سال جدید را برگزار کرده است، افزود: کتابخانه منوچهری دامغان در ردیف 5 کتابخانه برتر اهدای کتاب توسط مردم قرار گرفته است.

در ادامه سیدحسن شاهچراغ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دامغان گفت: مکانیابی کتابخانه های عمومی باید با دقت بررسی و انتخاب شوند.

وی گفت: پیوست فرهنگی باید در فعالیت های عمرانی و ساخت شهرک های مسکونی رعایت شود اما در احداث شهرک مسکونی مهر دامغان بسیاری از الزامات فرهنگی در نظر گرفته نشد.

شاهچراغ با اشاره به دو قطعه زمین در شهرک گلستان یادآور شد: چنانچه شرایط احداث و اخذ مجوز ساخت کتابخانه مرکزی برای این دو قطعه فراهم شود با توجه به  تعداد جمعیت ساکن و همجواری با دو دانشگاه، موقعیت مناسبتری خواهد داشت.

به گزارش(ایبنا)، با تبادل نظر اعضای انجمن کتابخانه های عمومی دامغان مقرر شد ساخت کتابخانه مرکزی شهرستان در ضلع جنوبی میدان قدس آغاز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها