دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
تاکید وزیر فرهنگ بر توجه به تقویت جایگاه شورای توسعه فرهنگ قرآنی

محمد‌مهدی اسماعیلی سرکار آمدن دولت مردمی را برای توسعه فعالیت‌های قرآنی فرصت قابل توجهی دانست و درباره شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: درباره شورای توسعه فرهنگ قرآنی، اهتمام ویژه‌ای وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، نشست صمیمانه محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با مدیران کل و مسئولان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه(25 بهمن‌ماه) در ساختمان معاونت قرآن و عترت برگزار شد.
 
اسماعیلی ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت علی(ع) و اعیاد رجب با اشاره به چهره‌های شناخته شده در معاونت قرآن و عترت بیان کرد: حضور آقای دکتر علیرضا معاف در معاونت قرآن و عترت سرمایه قابل‌‌توجهی در اختیار دارند، چراکه دربین فعالان قرآنی شناخته شده و مورد تایید هستند؛ چراکه تنها «عنوان» و جایگاه افراد نیست که به پیش‌‌بُرد اهداف کمک می‌کند.
 
وی با بیان این مطلب که یک به یک مدیران معاونت قرآن و عترت را می‌شناسم، افزود: تک‌تک مدیران معاونت قرآن و عترت دارای سوابق قابل‌توجهی در حوزه قرآنی هستند و البته بسیاری نیز بدون نام و نشان فعالیت کرده‌اند. امید‌واریم در این عرصه گام‌ها بلند و موثری در حوزه قرآنی بردارند تا اندوخته‌ای داشته باشیم برای آخرت‌مان؛ البته که هر فعالیت مخلصانه در نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود، برای همه ما با‌قی‌الصاحلات است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مفاد بند‌های حکم انتصاب معاون قرآن و عترت بیان کرد: در صدور حکم، آقای معاف بیش از 15 بند آمده است؛ چراکه اعتقاد دارم در صدور احکام انتصاب از اجمال به تفسیر می‌روم، مشابه تفاهم‌نامه‌های همکاری. در این حکم انتصاب خواسته شده درباره اقدامات انجام شده گزارش‌های ماهانه ارائه شود. اقدامات  قابل توجهی در حوزه قرآن و عترت انجام شده است.
 
اسماعیلی با اشاره به اهتمام و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به قرآن کریم گفت: سال‌هاست رهبر انقلاب، ماه مبارک رمضان را با شب انس با قرآن کریم آغاز می‌کنند که نشانه اهتمام و توجه معظم‌له به قرآن کریم است. از نگاه ایشان در حوزه فعالیت‌های قرآنی تا نقطه مطلوب از‌جمله در حوزه تربیت حافظ قرآن، راه طولانی پیش ‌رو داریم.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی سرکار آمدن دولت جدید را فرصت قابل‌توجهی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی اعلام کرد و ادامه داد: فضا برای توسعه فعالیت‌های قرآنی فراهم است، از رئیس ‌جمهوری حضرت آیت‌الله رئیسی به‌عنوان خادم قرآن باید اتفاقات خوب و ویژه‌ای را انتظار داشته باشیم. تلاش می‌کنیم این اتفاقات ظهور و بروز بیشتری پیدا کند.
 
اسماعیلی با تاکید بر اصلاح ساختار بودجه فعالیت‌های قرآنی بیان کرد: اعتقاد دارم که حتما ساختار بودجه‌ای معاونت قرآن و عترت تغییر کند. از آقای معاف، می‌خواهم برآورد‌های خود در زمینه بودجه‌ را ارائه کنند. معتقدم عنوان «عترت»، حتما باید کنار «قرآن» به‌عنوان عنوان ساختار معاونت حفظ شود. با توجه به اینکه محبت اهل بیت(ع) همگانی بنابراین عترت موجب وحدت است. شعاع نورانیت اهل بیت آن قدر بود که محل تقریب مسلمانان و متعدد در متعدد اهل بیت در ایران و همچنین خارج از کشور، منشا وحدت بوده است.                                   
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با همه وجود از توسعه فعالیت‌های آموزشی قرآنی حمایت می‌کنم. خود را موظف براین حمایت می‌دانم و حتما پیگیر این موضوع هستم؛ چه کاری مهم‌تر از ترویج قرآن و عترت.
 
اسماعیلی با تاکید بر اهمیت شورای توسعه فرهنگ قرآنی بیان کرد: درباره شورای توسعه فرهنگ قرآنی، اهتمام ویژه‌ای وجود دارد. شبکه رسایی متشکل از نهاد‌های مختلف از‌جمله سازمان صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه‌ علمیه وجود دارد که باید مرو ج قرآنی باشند. محک باید میزان جلو رفتن در فعالیت‌های قرآنی باشد.
 
وی بهره‌مندی فیلم‌سازان از قرآن کریم را تنها منحصر به داستان‌های قرآنی ندانست بیان کرد: مفاهیم بلند قرآنی باید در تولید فیلم‌های سینمایی مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها