پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
چاپ 250 کتاب موضوعی شهدا در زنجان

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از چاپ 250 کتاب موضوعی شهدا در زنجان خبر داد و گفت: یک هزار و 200 سند موضوعی شهدا نیز تدوین و تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، سردار جهانبخش کرمی در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که عصر پنجشنبه 2 دی‌ماه برگزار شد با اشاره به برگزاری کنگره 3535 شهید زنجانی اظهار کرد: مردم استان زنجان با آمادگی بیش از پیش با روحیه انقلابی و جهادی برای دفاع از انقلاب اسلامی آماده بوده و هیچ تهدیدی نمی‌تواند در انگیزه انقلابی مردم خللی ایجاد کنند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به حضور رزمندگان زنجان در یگان‌ها و گردان و شرکت در عملیات‌های پدافندی و افندی به عنوان خط‌شکنان گفت: از استان زنجان در دفاع مقدس 3535 شهید، بیش از 7 هزار جانبار و 576 آزاده تقدیم کرده بانوان زنجان نیز به عنوان بسبجی و امدادگر پشتیبانی جبهه‌ها را برعهده داشتند و 37 شهیده زن تقدیم شده است.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی مردم زنجان در سال 57 و اولین تظاهرات زنان زنجانی را گرامی می‌داریم، گفت: زنجان شهدای بسیاری را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

کرمی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای استان زنجان از اهداف اصلی این کنگره بود، اضافه کرد: با توجه به سخنان رهبری به راحتی می‌توان جایگاه ارزشمند شهدا را در جامعه درک کرد، از همین رو به دنبال استمرار برگزاری چنین برنامه‌های در راستای گرامیداشت شهدا هستیم.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به خدمات ارائه شده توسط سپاه و بسیج در راستای این کنگره  اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات رایگان به تعداد 30 هزار مورد، تهیه یک هزار و 200 سند موضوعی شهدا، ترویج ازدواج آسان به تعداد 3 هزار زوج، نامگذاری اماکن به نام شهدا به تعداد یک هزار مورد از دیگر اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.

 کرمی با اشاره به تهیه شناسنامه و سند برای 3535 شهید زنجانی گفت: جمع‌آوری یک میلیون و 200 هزار کمک معیشتی به اسم شهدا، اهدای لوازم تحریر و چاپ کتاب 250 عنوان شهدا از دیگر اقداماتی است که در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان هم در این جلسه ضمن تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان منشور رسمی و قانونی کشور گفت: قانون اساسی ما و منشور معنوی انقلاب هم وصیّتنامه امام و وصیّتنامه‌های شهداست و به توصیه رهبری باید راه شهدا را ادامه دهیم.

علی کاظمی با یادآوری اینکه شهدای استان زنجان در 8 سال دفاع مقدس از جان خود گذشتند، ایثار اجتماعی یکی از ضروریات و لازمه جامعه کنونی کشور است. 

وی تصریح کرد: همچنین در سطح شهر از همه عرشه‌های پل‌ها و بیلبورد، دیوار نویسی و سایر فضاها از جمله فضای مجازی برای تبلیغات در حوزه ایثار و شهادت و معرفی شهدای استان برای کنگره انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها