یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
«مصیبت لرد فول»؛ تولد قهرمان در دنیایی فانتزی

کتاب «مصیبت لرد فول: جلد اول» نوشته استیون ار دونالدسون، با ترجمه‌ای از ماهان سیارمنش و به همت انتشارات کتابسرای تندیس به بازار کتاب رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ کتاب «مصیبت لرد فول» نوشته استیون ار دونالدسون، نخستین کتاب از سه‌گانه «The Chronicles of Thomas Covenant» است که نخستین‌بار در سال 1977 به چاپ رسید.

این رمان فانتزی به تازگی با ترجمه ماهان سیارمنش و از سوی انتشارات کتابسرای تندیس به کتاب‌فروشی‌ها رسید.

استیون ار دونالدسون در این سه‌گانه روایتی جذاب، هیجان‌انگیز و پرکشش از ماجراجویی‌های توماس کاوننت، شخصیت اصلی داستان، را در ژانر علمی‌تخیلی و فانتزی به تصویر می‌کشد.

توماس، نویسنده جوانی است که با تشخیص جذام، دنیایش زیر و رو می‌شود. پس از شش‌ماه درمان و مشاوره در یک مرکز درمانی جذام، به خانه برمی‌گردد؛ اما به خاطر جدایی از همسر جوانش و ترد شدن از سوی جامعه، خود را تنها درمی‌یابد.

او در یک سفر عجیب با یک گدا مواجه می‌شود که بسیار مرموز است و همین مساله باعث اضطراب و پریشانی کاوننت می‌شود، پس سعی می‌کند هر چه سریع‌تر بگریزد؛ اما در حین فرار با ماشین پلیس برخورد کرده و بیهوش می‌شود.

توماس از خواب بیدار شده و خود را در «سرزمین» می‌یابد؛ یک دنیای فانتزی کلاسیک. با وجود آن‌که جامعه از او دوری کرده و به تنهایی کشانده است؛ اما ماجرا این‌گونه به پایان نمی‌رسد؛ چراکه قرار است به ناجیِ قهرمان دنیای دیگری تبدیل شود. کاوننت با لرد فول ظالم مبارزه می‌کند، چون قصد دارد جهان فیزیکی را بشکند و از اسارت فرار کند و از دشمن بزرگ خود انتقام بگیرد.

در توضیح کتاب آمده است:
«توماس کاوننت که به جذام مبتلا شده، بعد از گذراندن چند مدت در بیمارستان مخصوص جذامیان، بعد از تصادفی وارد دنیایی افسانه‌ای می‌شود که در آن مصیبتی کشنده سعی دارد جهان واقعی و جهان افسانه‌ای را از هم بپاشد و در اینجا توماس کاوننت در قالب قهرمانی که در گذشته به نام برک سه انگشتی شناخته شده بود، باید همراه با لردها تلاش کند تا این بلا را دور نگه دارد.»

استیون ار دونالدسون، رمان‌نویس آمریکایی متولد 13 مه سال 1947 است. او که مدرک لیسانس خود را از کالج ووستر و مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاه ایالتی کنت کسب کرده است، در ژانرهای فانتزی، علمی‌تخیلی و معمایی می‌نویسند و بیشتر برای مجموعه ده رمان فانتزی‌اش به شهرت رسید.

کار دونالدسون با پیچیدگی روانشناختی، انتزاع مفهومی، تیرگی اخلاقی و استفاده از واژگان محرمانه مشخص می‌شود و به دلیل تخیل، شخصیت‌پردازی‌های زنده و فعال تحسین منتقدان را به خود جلب کرده است.

دونالدسون بخشی از جوانی خود را در هند گذراند، جایی که پدرش که یک مبلغ پزشکی بود، با جذامیان کار می‌کرد. او در مدرسه‌ای که اکنون مدرسه بین‌المللی Kodaikanal نامیده می‌شود، تحصیل کرد. وی از نسل نویسندگان فانتزی است که در دهه 1970 و اوایل دهه 1980 به شهرت رسیدند.
 
«لرد فولز بان»(1977)، «جنگ»(1977)، «قدرتی که حفظ می‌کند»(1979)، «سرزمین زخمی»(1980)، «یک درخت»(1982)، «طلای سفید ویلدر»(1983)، «رونزهای زمین»(2004)، «بازگشت مرگبار»(2007) و «آخرین تاریکی»(2013) از جمله آثار استیون ار دونالدسون به شمار می‌آید.

کتاب «مصیبت لرد فول: جلد اول» نوشته استیون ار دونالدسون، در 496 صفحه، به قیمت 145 هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز، کاغذ بالک، با ترجمه ماهان سیارمنش و از سوی انتشارات کتابسرای تندیس به کتاب‌فروشی‌ها راه یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها