شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
«در امتداد اشک» روانه کتابفروشی‌ها شد

رمان «در امتداد اشک»، نوشته علی محمودی، نویسنده و هنرمند شیرازی توسط انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، کرامت یزدانی (اشک)، مدیرمسئول انتشارات نویسندگان پارس و ناشر این کتاب در خصوص کتاب «در امتداد اشک»، گفت: نوع روایت علی محمودی در این کتاب منحصر به فرد است. راوی داستان زندگی خود را از بدو تولد در هوای شرجی جنوب تا دوران کهنسالی در هوای دلپذیر شیراز شرح می‌دهد. دورانی که بین آن قهرمان داستان با پستی و بلندی‌های زیادی روبه‌رو می‌شود. در هنگام خواندن متن کتاب «در امتداد اشک» شاهد بازگشت به گذشته در زمان حال هستیم، شاهد عوض شدن مکان هستیم و مدام فضا عوض می‌‌شود و… !

وی افزود: شخصیت اصلی داستان «علی» است، مردی روشنفکر، زحمت‌کش، هنرمند، جوانمرد، بسیار فعال و رادیکال که با تمام سختی‌های زندگی دست و پنجه نرم می‌کند. برای همه خوب است، مهربان و بخشنده و دستگیر دیگران است. اما در این میان، توسط یکی از کسانی که مثل پسر خودش او را بزرگ کرده به او نارو می‌زند و خیانت می‌کند و زندگی و مال خود را از دست می‌دهد. تا جایی که از ثروتش چیزی باقی نمی‌ماند و....!

یزدانی، تاکید کرد: شاید «در امتداد اشک» به ظاهر فقط یک رمان باشد، اما در باطن، زندگی تک‌تک ما را با کمی تفاوت شامل می‌شود. باید مواظب آدم‌های اطرافمان باشیم که نارو نخوریم مخصوصا از مهمترین و بهترین رفقای زندگی...!
 

مدیر انتشارات نویسندگان پارس، ادامه داد: علی محمودی در رمان «در امتداد اشک» به خوبی ظرفیت برخی آدم‌ها را نشان می‌دهد. ظرفیتی که ظاهر و باطن انسان را آشکار می‌سازد و نحوه برخورد او را با اتفاقات شکل می‌دهد و آدمی را به دسته‌های با ظرفیت و بی‌ظرفیت تقسیم می‌کند و به هر کدام صفات خاصی می‌بخشد. رذائلی اخلاقی چون غرور، حسادت، پیش‌داوری، تکبر و زیاده‌خواهی مختص به دسته بی‌ظرفیت هستند، انسان‌هایی که برتری را در وضعیت مالی، جایگاه و مرزهای جغرافیائی می‌بنند و اخلاق و کرامت انسانی را فدای داشته‌های دنیوی می‌کنند. «در امتداد اشک» به شیوه‌ای داستان‌وار به شرح اثرات این اخلاقیات بر زندگی انسان و عواقب آن می‌پردازد که اگر خواننده فقط آن را به دید یک داستان رمانتیک مطالعه نکند و با درکی عمیق پذیرای مفهوم غنی آن باشد، می‌تواند مسیر درست زندگی و دوری از انحرافات این چنینی اخلاقی را برگزیند.

یادآور می‌شود: رمان «در امتداد اشک»، نوشته علی محمودی، نویسنده و هنرمند شیرازی با ویراستاری فاطمه رمضانی‌زاده سیدانی در قطع رقعی در ۴۰۰ صفحه توسط انتشارات نویسندگان پارس در هفدهم شهریور منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها