یکشنبه ۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۸
جعفری‌آذرمانی ششمین دفتر غزل‌هایش را ویرایش می‌کند

مریم جعفری آذرمانی ویرایش مجموعه‌ای جدید از غزل‌‌هایش را که طی دو سال اخیر سروده‌ شده‌اند در دست انجام دارد. عنوان و ناشر این مجموعه هنوز مشخص نشده‌ است.\

جعفری‌آذرمانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: در آبان پنجمین دفتر غزل‌هایم با عنوان «68 ثانیه به اجرای این اپرا مانده است» توسط انتشارات فصل پنجم منتشر شد. برهمین اساس در حال حاضر سرگرم ویرایش ششمین دفتر غزل‌هایم هستم.

وی فضای این دفتر را در ادامه فضای دفترهای پیشین خود دانست و تشریح کرد: به نوعی مسیر این غزل‌ها ادامه مسیر قبلی غزل‌های من هستند با این تفاوت که تجربه‌ای جدید نیز به حساب می‌آیند. به‌طور کلی در غزل‌های این دفتر بیشتر به مضامین اجتماعی پرداخته‌ام؛ البته شاید تعداد اشعار عاطفی این دفتر نیز نسبت به دفترهای قبلی من بیشتر باشد.

جعفری‌آذرمانی حدود 50 غزل را برای این دفتر در نظر گرفته است که طی دو سال اخیر سروده شده‌اند.

وی درباره عنوان این مجموعه اظهار داشت: هنوز عنوان مشخصی برای این مجموعه درنظر نگرفته‌ام؛ ولی این نام احتمالا به عناصر موسیقی مربوط می‌شود.

این شاعر در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که چرا از عناصر موسیقی برای انتخاب عنوان‌ دفترهای شعرش بهره گرفته است توضیح داد: موسیقی عنصر غیرقابل تفکیک شعر و به ویژه قالب غزل است. این قضیه در دفترهای نخستین من به صورت ناخودآگاه بود اما کم کم به صورت آگاهانه و با توجه به ضرورت حضور موسیقی در غزل چنین عنوان‌هایی را انتخاب کردم.

وی در پایان یادآور شد: به دنبال ناشری برای چاپ این مجموعه هستم که به احتمال زیاد سال آینده منتشر می‌شود.

مریم جعفری آذرمانی متولد 1356 و دارای مدرک كارشناسی در رشته زبان و ادبیات فرانسه است. مجموعه شعرهای «سمفونی روایت قفل‌شده»(1385)، «پیانو»(1386)، «زخمه»، «هفت» و «68 ثانیه به اجرای این اپرا مانده است» پیش‌تر از این شاعر به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط