یکشنبه ۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۵
شعرهای آیینی تاج‌بخش به بازار کتاب آمد

مجموعه اشعار آیینی غزل‌ تاج‌بخش با عنوان «من گلاب آورده‌ام» منتشر شد. این شاعر همچنین دفتری از سروده‌های اخیرش را که تاکنون منتشر نشده‌اند آماده چاپ دارد.\

تاج‌بخش در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره دفتر شعر تازه منتشر شده‌اش گفت: «من گلاب آوردم» عنوان این دفتر شعر است که به تازگی توسط انتشارات هنر و رسانه اردیبهشت منتشر شد. این دفتر شعرهای آیینی من‌را از سال 1346 تا 1388 دربرمی‌گیرد.

وی به نخستین شعر آیینی‌اش اشاره و تصریح کرد: نخستین شعر آیینی‌ام را در سال 1346 با عنوان «اذان» در دانشگاه تهران و هنگامی‌که صدای اذان از گلدسته‌ها شنیده می‌شد سرودم.

تاج‌بخش قالب شعرهای این مجموعه را متفاوت معرفی کرد و ادامه داد: این دفتر شعرهای آیینی در قالب‌های مختلف کلاسیک و نو را شامل می‌شود. عنوان مجموعه برگرفته از یکی از غزل‌های این دفتر است که در وصف حضرت علی(ع) و با مطلع «یا علی بگشای در را من گلاب آورده‌ام» سروده‌ام.

وی در پایان درباره دفتر شعر دیگری که آماده انتشار دارد اظهار داشت: این دفتر با عنوان «باغ هزاران پرچین» حدود 48 قطعه شعر اجتماعی از سروده‌های چند سال اخیر من‌را در قالب‌های غزل، مثنوی و سپید شامل می‌شود. البته هنوز ناشری برای این مجموعه در نظر نگرفته‌ام.

غزل تاجبخش، شاعر و نویسنده، متولد ۱۳۲۱ بروجرد و فارغ‌التحصیل رشته مدیریت بازرگانی است. وی از مهر ۱۳۶۰ انجمن ادبی غزل را تشکیل داد.

«خانه ‌‌ام ابیها»، رمان‌های «آدمک»، «دوست نادیده»، «بر بال‌های پرواز و مجموعه اشعار «مامون؛ غزل باران‌های سنگی» و «شبدرهای چهار برگ»، «قلم‌ها و سایه‌ها»، «پژوهش و نگرشی در زندگی حضرت زهرا(س)» و «زن، شعر و اندیشه» از جمله آثار او هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط