پنجشنبه ۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۰
«مسايل اساسي پديدارشناسي» هايدگر در راه است

ضياء شهابي كتابي از هايدگر با عنوان «مسايل اساسي پديدارشناسي» را در دست ترجمه دارد. اين كتاب درس‌گفتارهاي هايدگر در نيم سال دوم سال تحصيلي 1928 در دانشگاه ماربورگ را شامل مي‌شود._

ضياء شهابي، مدرس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقيقات و مترجم اين اثرT در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب را مجلد بيست و چهارم از دوره آثار هايدگر به شمار آورد كه پس از كتاب «وجود و زمان» منتشر شد.

به گفته وي، درس‌گفتارهاي اين كتاب، آخرين درسي است كه هايدگر در نيم‌سال دوم سال تحصيلي 1928 در دانشگاه ماربورگ ارايه داد.

شهابي خاطرنشان كرد: اين اثر به دليل برخورداري از زباني آكادميك، روان و فاقد پيچيدگي‌هاي زبان هايدگر است،‌ بنابراين آن دشواري كه در كتاب اصلي اين فيلسوف آلماني، وجود زمان، شاهديم در اين اثر وجود ندارد.

مدرس دانشگاه خاطرنشان كرد: اين كتاب را مي‌توان به لحاظ موضوعاتي كه مطرح مي‌كند، در حوزه پديدارشناسي، اثري گره‌گشا دانست كه حل برخي مسايل را بر خواننده و كارشناسان پديدارشناسي ايراني آسان مي‌كند.

وي در پايان گفت: نسخه آلماني اين اثر در 473 صفحه تدوين شده است، اما ترجمه آن بدون هيچ حذفياتي صفحات كمتري را شامل خواهد شد.

كتاب «مسايل اساسي پديدارشناسي» تا چند ماه ديگر از سوي انتشارات مينوي خرد منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط