دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۱
اهالي برازجان، كتابخانه عيدي مي‌گيرند

دو كتابخانه بزرگ بوشهر و «شهيد بهشتي» برازجان در آستانه عيد فطر به بهره‌برداري مي‌رسد.

علي‌رضا خوش‌طينت، مدير كتابخانه‌هاي عمومي بوشهر، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، در توضيح اين خبر افزود: اين كتابخانه‌ها به كتابخانه ديجيتال و شبكه نمايه مجهزند و مخزن آن‌ها گنجايش 50هزار نسخه كتاب را دارد. كتابخانه بوشهر يك هزار و شش متر مربع زيربنا دارد. مساحت كتابخانه شهيد بهشتي يك هزار و 446 و زيربناي آن 370متر مربع است. با آغاز به كار اين دو باب، تعداد كتابخانه‌هاي بوشهر به 48 باب افزايش مي‌يابد.

وي همچنين خاطرنشان كرد: امور كتابخانه‌هاي بوشهر ساخت 24 كتابخانه در شهرها و روستاهاي اين استان را در برنامه دارد كه مهم‌ترين آن‌ها، كتابخانه مركزي با مساحت هفت هزار متر مربع است.

خوش‌طينت يادآور شد: ساخت اين كتابخانه بزرگ سال آغاز مي‌شود و براي فاز اول آن از سوي استانداري 10ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است. كتابخانه مركزي بوشهر در پنج تا هفت طبقه از امكانات پيشرفته و فضاي سبز بسيار مناسب برخوردار خواهد بود.

مدير كتابخانه‌هاي بوشهر كمبود فضا را عمده‌ترين مشكل كتابخانه‌هاي بوشهر دانست و خاطرنشان كرد: كتابخانه‌هاي استان با داشتن 136 هزار و 861 مراجع و 14 هزار عضو فعال، 36هزار و 351متر مربع مساحت و 11هزار و 782متر مربع زيربنا دارند. به ازاي هر 100نفر نزديك به يك متر مربع فضاي كتابخانه‌اي در استان بوشهر وجود دارد.

وي از تعداد عناوين تازه موجود در كتابخانه‌هاي استان ابراز خرسندي كرد و گفت: امسال 88 هزار و 555 نسخه كتاب از سوي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي و واحد تازه‌هاي كتاب به كتابخانه‌هاي بوشهر اهدا شده است.

خوش‌طينت با بيان اين مطلب كه امور كتابخانه‌هاي بوشهر، تجهيز كتابخانه‌ها را برنامه اصلي خود در سال جاري قرار داده است، اظهار داشت: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي 600ميليون ريال در سه ماهه اول و 188ميليون ريال اعتبار در سه ماهه دوم براي تجهيز كتابخانه‌هاي بوشهر در نظر گرفته است.




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط