سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۶
2 كتابخانه به  كتابخانه هاي بوشهر اضافه مي شود

مسوول نهاد كتابخانه هاي عمومي استان بوشهر گفت : تا پايان سال جاري كتابخانه هاي " بوشهر " و " شهيد بهشتي " در شهرستان هاي بوشهر و برازجان افتتاح مي شود.

ليلا علي شاهي، در گفت و گو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) با اعلام اين خبر افزود : كتابخانه عمومي " شهيد بهشتي " برازجان پيش از اين فعال بود، ولي در سال هاي اخير به دليل استهلاك ساختمان كتابخانه تعطيل شد.

وي خاطرنشان كرد : از سال 82  با تلاش استانداري و نهاد كتابخانه هاي عمومي استان بوشهر عمليات بازسازي اين كتابخانه آغاز شد و در حال حاضر تكميل امكانات و تجهيزات فني اين كتابخانه جريان دارد.اين كتابخانه با مساحتي بالغ بر 400 متر مربع در چهار طبقه قابليت جذب هشت كتابدار را داراست و مي تواند از كارآمد ترين كتابخانه هاي كشور باشد.

مسوول نهاد كتابخانه هاي عمومي بوشهر اضافه كرد : عمليات ساخت كتابخانه عمومي " بوشهر " كه امسال در شهرستان بوشهر افتتاح مي شود از سال 83 آغاز شده است . اين كتابخانه با زيربنايي در حدود 880 متر مربع در شرايط استاندارد ساختماني و خدمات فني قرار دارد .

علي شاهي تصريح كرد : در اين كتابخانه بخش هاي ويژه اي براي كودكان و نابينايان در نظر گرفته شده و كاربران مي توانند از شبكه رايانه و نمايه استفاده كنند .

وي در معرفي برنامه هاي نهاد كتابخانه هاي عمومي استان بوشهر در سال جاري گفت: اجرايي كردن قابليت استفاده از فن آوري اطلاعات در كتابخانه ها، آموزش كتابداران ديپلمه و اعطاي درجه معادل كارداني به آنها، پي گيري تعمير كتابخانه هاي استان از محل اعتبارات و برنامه عضويت رايگان در جهت توسعه كتابخواني از جمله برنامه هاي اين نهاد در سال 86 است .

علي شاهي در پايان گفت و گو خبر داد:تا پايان سال كتابخانه هاي عمومي " بردستان " ، " باغك " و " اهرم " بازسازي خواهد شد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها