شنبه ۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۳
شمس لنگرودی در زادگاه پل والری شعرخوانی می‌کند

محمد شمس لنگرودی در جشنواره «صدای زنده شاعران مدیترانه‌ای» که تا شنبه(9 مرداد) در شهر «سِت» در جنوب فرانسه برپاست در شش روز مختلف به شعرخوانی و سخنرانی می‌پردازد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از وبلاگ شمس لنگرودی، جشنواره «صدای زنده شاعران مدیترانه‌ای» از یک مرداد در شهر «سِت» زادگاه پل والری، شاعر فرانسوی برپا شده است و تا شنبه(9 مرداد) ادامه دارد.

در این جشنواره بیش از 50 شاعر از جمله علی احمد سعید معروف به آدونیس که از شاعران معاصر عرب است حضور دارند.

مته ولس بلد، مدیر این جشنواره در دعوتنامه خود یادآور شده که در دنیای امروز دفاع از شعر تعهدی خستگی‌ناپذیر است. در این جشنواره صدای تک تک شاعران مدعو به همراه موسیقی زبان‌ها و فرهنگ‌ها شنیده می‌شود.

فریده روا، سروده‌های شمس لنگرودی را به زبان فرانسه ترجمه می‌کند. این اشعار همزمان با شعر‌خوانی لنگرودی به فارسی، توسط بازیگران فرانسه و مترجم اجرا و دکلمه می‌شوند.

محمد شمس لنگرودی متولد سال 1326 لنگرود است. وی سرودن شعر را از دهه پنجاه آغاز کرد. نخستین دفتر شعرش «رفتار تشنگی» در سال ۱۳۵۵ منتشر شد، و در دهه 60 مجموعه‌ شعرهای «خاکستر و بانو» و «جشن ناپیدا» را منتشر کرد. «پنجاه و سه ترانه عاشقانه» مجموعه اشعار 53 سالگی اوست.

لنگرودی در حال حاضر به همراه حافظ موسوی و شهاب مقربین مدیریت انتشارات آهنگ دیگر را بر عهده دارد.

تاکنون مجموعه شعرهای «رفتار تشنگی»، «در مهتابی دنیا»، «خاکستر و بانو»، «جشن ناپیدا»، «قصیده لبخند چاک چاک»، «نت‌هایی برای بلبل چوبی»، «پنجاه و سه ترانه عاشقانه»، «باغبان جهنم»، «ملاح خیابان‌ها»، «توفانی پنهان شده در نسیم»(گزیده شعرها به انتخاب بهاء‌الدین مرشدی)، «مجموعه اشعار»، «هیچ کس از فردایش با من سخن نگفت» (گزیده شعرها به انتخاب و مقدمه آزاده کاظمی) و «مرا ببخش خیابان بلندم»(گزیده شعرها به انتخاب غلامرضا بروسان) از این شاعر منتشر شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط