شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۱
«لبخوانی‌های قزل‌آلای من» منتشر شد

مجموعه شعرهای کوتاه شمس لنگرودی با عنوان «لبخوانی‌های قزل‌آلای من» به تازگی توسط انتشارات آهنگ دیگر منتشر و راهی بازار نشر شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از وبلاگ شمس لنگرودی، مجموعه شعر «لبخوانی‌های قزل‌آلای من» دربرگیرنده 111 شعر کوتاه است که طی سال‌های 1386 تا 1387 سروده شده‌اند.

لنگرودی همچنین دو نمونه از سروده‌های کوتاهش را نیز در وبلاگش منتشر کرده که عبارتند از :
«طوری متهمم می‌کنید 
انگار
سوسکی را کشته‌ام
آدم بود
به سزایش رسید» 

«گنجشکان لاف می‌زنند:
جیک جیک جیک جیک
جیک هیچ یک‌شان در نیامد
تو که دور می‌شدی»

محمد شمس لنگرودی متولد ۲۶ آبان در لنگرود است. وی سرودن شعر را از دهه پنجاه آغاز کرد. نخستین دفتر شعرش «رفتار تشنگی» در سال ۱۳۵۵ منتشر شد، اما پس از انتشار مجموعه‌ شعرهای «خاکستر و بانو» و «جشن ناپیدا» در اواسط دهه 60 به شهرت رسید. «پنجاه و سه ترانه عاشقانه» مجموعه اشعار 53 سالگی اوست. در حال حاضر همراه حافظ موسوی و شهاب مقربین مدیریت انتشارات آهنگ دیگر را بر عهده دارد. 

تاکنون مجموعه شعرهای «رفتار تشنگی»، «در مهتابی دنیا»، «خاکستر و بانو»، «جشن ناپیدا»، «قصیده لبخند چاک چاک»، «نت‌هایی برای بلبل چوبی»، «پنجاه و سه ترانه عاشقانه»، «باغبان جهنم»، «ملاح خیابان‌ها»، «توفانی پنهان شده در نسیم»(گزیده شعرها به انتخاب بهاء‌الدین مرشدی)، «مجموعه اشعار»، «هیچ کس از فردایش با من سخن نگفت»(گزیده شعرها به انتخاب و مقدمه آزاده کاظمی) و «مرا ببخش خیابان بلندم»(گزیده شعرها به انتخاب غلامرضا بروسان) از این شاعر منتشر شده اند.

«لبخوانی‌های قزل‌آلای من» در تیراژ ۳۳۰۰ نسخه و با قیمت ۲۵۰۰ تومان توسط انتشارات آهنگ دیگر منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط