شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۳
مراسم تجلیل از ابوالفضل زرویی نصرآباد برگزار می‌شود

مراسم تجلیل از ابوالفضل زرویی نصرآباد، طنزپرداز معاصر همراه با رونمایی لوح فشرده «با معرفت‌های عالم» در فرهنگسرای فردوس با حضور بهاء‌الدین خرمشاهی، سیدعلی موسوی گرمارودی و محمدعلی بهمنی برگزار می‌شود.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید عباس سجادی مدیر عامل موسسه نغمه شهر درباره این مراسم گفت: در حوزه طنز معاصر، زرویی نصرآباد به اعتبار آثاری که در قالب‌های نظم و نثر پدید آورده است نقش موثری در این زمینه دارد.

وی ادامه داد: این طنزپرداز با توجه به نگاه دقیق و عمیقی که به ابعاد مختلف جامعه دارد، همواره آثاری را خلق کرده که با استقبال استادان این عرصه و اقشار مختلف جامعه روبرو شده است.

سجادی اظهار داشت: از آن‌جا که آخرین اثر وی با عنوان «با معرفت‌های عالم» توجه بسیاری را به خود جلب کرد ما را بر آن داشت که این مجموعه را در قالب آلبومی با صدای شاعر منتشر کنیم. این لوح فشرده توسط موسسه آوای باربد تکثیر و توزیع شده است. 

پروین غضنفری، مدیر فرهنگی هنری منطقه پنج و رییس فرهنگسرای فردوس نیز توضیح داد: این آیین برای تجلیل از مفاخر و در طرح سپاس برگزار می‌شود و امیدواریم این مراسم‌ها ارتقای سطح فعالیت‌های ادبی را سبب شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه پنج افزود: کانون ادبی منطقه پنج در آینده با حضور سعید بیابانکی به طور ثابت به فعالیت‌های ادبی می‌پردازد.
در این مراسم بهاء‌الدین خرمشاهی، سید‌علی موسوی گرمارودی و محمد علی بهمنی در باب طنز و جایگاه آثار زرویی به سخنرانی می‌پردازند. همچنین شعرخوانی شاعران طنز پردازی همچون سعید بیابانکی، ناصر فیض، رضا رفیع، امید مهدی‌نژاد و مهدی استاد‌احمد بخش دیگری از این مراسم را به خود اختصاص می‌دهد.

پخش فیلم کوتاهی از زندگی و آثار زرویی نصرآباد از دیگر بخش‌های این برنامه است. همچنین از حمید اسفندیاری(مدیر انتشارات باربد)، بهزاد باشو(گرافیست و کاریکاتورست آلبوم) و محمد سالاروند(آهنگساز اثر)، پدید‌آورندگان آلبوم «با معرفت‌های علم» تجلیل می‌شود.

مراسم تجلیل از ابوالفضل زرویی نصرآباد، طنزپرداز معاصر ازسه‌شنبه(1 تیر) از ساعت 17 و 30 در فرهنگسرای فردوس با مشارکت معاونت هنری سازمان شهرداری تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط