شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۶
شاعران جوان حوزه غزل پیشرو به نمایشگاه می‌آیند

انتشارات سخن‌گستر با حمایت دبیرخانه جایزه ادبی ایران تعدادی مجموعه شعر از شاعران جوان و فعال در حوزه غزل پیشرو و شعر سپید و ترانه را با عنوان کلی «این روشنای نزدیک» منتشر کرده است. این مجموعه شعرها در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه می‌شوند._

محسن سراجی، دبیر جایزه ادبی ایران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره مجموعه شعرهایی که در نمایشگاه کتاب امسال رونمایی می‌شوند گفت: جایزه ادبی ایران و انتشارات سخن‌گستر در چند حوزه از جمله بحث موضوعی شعر، مجموعه حمایتی از آثار رسیده به جایزه ادبی ایران و مجموعه شعر‌های استانی برای هر استان فعالیت دارد.

وی به 6 عنوان کتاب‌ در مجموعه کتاب‌های موضوعی «غزل پیشرو» اشاره و تصریح کرد: «پرنده کوچولو نه پرنده بود نه کوچولو» سروده سیدمهدی موسوی، «چگونه یک زرافه را توی یخچال بگذاریم» دفتر شعری از محمد حسینی‌مقدم، «بردن توله گرگ‌ها به مهدکودک» سروده الهام میزبان، «یک بحث فمینیستی قبل از پختن سیب‌زمیني‌ها» از فاطمه اختصاری، «پروانه در بایگانی» سروده وحید نجفی و «من شاعرم همیشه کمی هم کبوترم» دفتر شعری از محمد ارثی‌زاد عنوان این مجموعه شعرها هستند که به سروده‌های شاعران جوان در حوزه غزل پیشرو اختصاص داده شده‌اند.

سراجی از انتشار و رونمایی مجموعه شعر «برای روزهای مبادا 3» که شامل سروده‌های برتر شاعران جوان ایرانی از سراسر دنیاست و توسط گروه داوری جایزه ادبی ایران انتخاب شده‌اند خبر داد و افزود: جلد چهارم «دایرة‌المعارف داستان‌نویسان و شاعران جوان» نیز در نمایشگاه کتاب امسال رونمایی می‌شود. این مجموعه شامل زندگی‌نامه، نمونه شعر یا داستان و عکس 150 شاعر و 150 نویسنده جوان می‌شود.

وی به دو کتاب در حوزه شعر سپید و ترانه در مجموعه «این روشنای نزدیک» اشاره کرد و گفت: «جمله‌های تلخ در‌گوشی» سروده ماندانا ابری و «از گذرگاه خیال تا سرسرای زندگی» سروده حورا حق‌شنو با حمایت اهالی جایزه ادبی ایران منتشر شده‌اند و در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌شوند.

جایزه ادبی ایران دو کتاب از مجموعه‌ شعرهای استانی خود را در نمایشگاه امسال ارایه می‌کند که سرآغاز انتشار 25 عنوان کتاب در حوزه شعر برای هر استان خواهد بود. برخی از این کتاب‌ها در دست چاپ هستند و برخی دیگر مرحله مقدماتی تدوین و گردآوری را طی می‌کنند.

دبیر جایزه ادبی ایران درباره عنوان دو مجموعه شعر استانی این مجموعه توضیح داد: «از گیسوان سپید ساوالان تا دلشوره‌های غریب آراز» دربرگیرنده سروده‌های شاعران جوان استان اردبیل توسط حبیب یزدانی و همچنین «حوالی مرزهای جهان» شامل سروده‌های شاعران جوان استان قزوین توسط سعید عاشقی گردآوری شده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد: نگاه امروز ما حمایت از ادبیات جوان است. این امر همان ویژگی جایزه ادبی ایران و انتشارات سخن‌گستر است که از شاعران و داستان‌نویسان جوان حمایت می‌کند.

سراجی در پایان یادآور شد: از روز نخست نمایشگاه تمامی این کتاب‌ها به علاقه‌مندان ارائه می‌شود اما مراسم رونمایی این مجموعه شعرها با حضور مولفین آن‌ها از سراسر ایران در پنج‌شنبه (23 اردیبهشت) از ساعت 18 در غرفه انتشارات سخن‌گستر برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط