چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۵
«پارادايم اجتهادي دانش ديني» در مرحله صفحه‌آرايي

مدير گروه فلسفه علوم انساني پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و نويسنده كتاب «پارادايم اجتهادي دانش ديني» با اعلام اتمام نگارش اين اثر، عنوان كرد‌‌: ‌اين نوشتار اكنون در بخش صفحه‌آرايي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قرار دارد./

دكتر حميدرضا حسني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: ‌اين نوشتار با رويكردي ديني به ارايه الگوي مشخص و جديدي از دانش ديني پرداخته است.

وي با اشاره به اين كه اين مدل ديني با رويكرد شخصي نويسنده در اين كتاب مطرح شده است، يادآور شد: با توجه به مدل ارايه شده در اين كتاب، اگر قرار باشد علوم انساني و اسلامي مشخصي در جامعه توليد شود، بايد مدل ويژه و جديدي ارايه دهد كه اين كتاب مي‌كوشد اين مدل را جامع و بدون ابهام بيان كند.

دكتر حسني با اشاره به اين كه كتاب ديگري با عنوان «علم ديني، ديدگاه و ملاحظات» پيش‌تر منتشر شده كه در آن هشت نظريه در باب امكان و چگونگي علم ديني بيان شده‌اند، يادآور شد: در اين كتاب ديدگاه موافقان و مخالفان نظريه علم ديني سنجش و ارزيابي شده است.

مدير گروه فلسفه علوم انساني پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در پايان اظهار داشت:‌ اكنون دو كتاب ديگر نيز با عنوان «روانشناسي علم و مباني روانشناسانه» در حوزه نظريه‌پردازي از سوي پژوهشگاه در دست انتشارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط