شنبه ۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۳
«مشتی سنگ میان سطرها» منتشر می‌شود

هاجر فرهادی، شاعر، نخستین مجموعه شعرش را با عنوان «مشتی سنگ میان سطرها» توسط انتشارات دفتر شعر جوان، اردیبهشت امسال راهی بازار نشر می‌کند.\

فرهادی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره نخستین مجموعه شعرش توضیح داد: سروده‌های دفتر شعر «مشتی سنگ میان سطرها» در قالب سپید و در حدود ۸۰ قطعه شعر کوتاه هستند. این شعرها از سروده‌های سال‌های ۱۳۸۶ و ۸۷ انتخاب شده‌اند.

وی حدود هفت سال است که شعر را به صورت جدی دنبال می‌کند. نخستین سروده‌های او اغلب در قالب‌های کلاسیک بوده‌اند.

فرهادی پس از مدتی به شعر سپید روی آورده است. او شرکت در کارگاه‌های شعری را در استحکام بخشیدن به شعر شاعران جوان موثر می‌داند. البته معتقد است فضای نشست‌ها و کارگاه‌های شعر اصفهان(استان محل زندگی او) بیشتر کلاسیک است و چنین کارگاه‌هایی برای شاعران سپیدسرا کمتر برگزار می‌شود.

وی زبان و تصویر زنانه را در سروده‌هایش غالب می‌داند و در توضیح این امر می‌گوید: موضوع‌های اجتماعی، عاطفی و دغدغه‌های شخصی ما با نگاهی زنانه در شعرهایم بیان شده‌اند. به عنوان یک شاعر زن معتقدم جنس شعرهایم لازم است و باید، زنانه باشد.

این شاعر در ادامه به مطالعه به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل در رسیدن شاعر به زبان شعری‌ ویژه‌اش اشاره و تصریح کرد: مطالعه شعر امروز و آگاهی از جریان‌های ادبی معاصر از یک سو و از سوی دیگر آشنایی و مطالعه ادبیات کهن در حرکت رو به جلوی شعر یک شاعر موثر است.

وی در پایان تاکید کرد: حتی تماشای فیلم و پی‌گیری جریان‌های هنری روز نیز به پرورش ذهن شاعر کمک می‌کند و نوعی تمرین برای نوشتن و سرودن او به حساب می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط