سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۴
«حوا سرد است» منتشر مي‌شود

«حوا سرد است» نخستين مجموعه شعر سروده مرجان مهدوي در قالب سپيد به زودي توسط انتشارات آهنگ ديگر منتشر و روانه بازار كتاب مي‌شود.\

مهدوي در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) درباره اين مجموعه شعر گفت: حدود 70 قطعه شعر سپيد سروده شده طي سال‌هاي 83 تا 87 را براي اين مجموعه برگزيدم.

وي به مضامين اجتماعي و عاطفي اين سروده‌ها اشاره كرد و افزود: مضامين و مسائل اين مجموعه اغلب در ارتباط با تجربه‌هاي شخصي من و هم‌سالانم بوده است. به بيان ديگر آن‌چه را در زندگي شخصي و اجتماعي تجربه كردم با زبان شعر به تصوير كشيده‌ام.

مهدوي در سرودن شعر علاوه بر سروده‌هاي دوران كودكي‌اش كه اغلب ذاتي بوده، شعر را به صورت جدي از هشت سال پيش تاكنون دنبال كرده است.

وي با تاكيد بر مطالعه به عنوان مهم‌ترين ركن ارتقاي شعر اظهار داشت: مطالعه شعر شاعران كلاسيك و معاصر چون سهراب سپهري، فروغ‌ فرخ‌زاد، احمد شاملو و ناظم حكمت در شعر من بسيار تاثيرگذار بود. از سوي ديگر نقش تمرين نوشتن را نبايد ناديده گرفت. هميشه در قالب‌ نثرهاي كوتاه، غزل و يا شعر سپيد مي‌نوشتم.

اين شاعر ادامه داد: هميشه اعتقاد دارم افرادي كه مي‌نويسند دائما در حال تكامل هستند. البته در حال حاضر تا حدودي مي‌دانم چه انتظاري از شعر دارم.

وي درباره تاثيرپذيري از شعر بزرگان شعري در سروده‌هايش توضيح داد: در آغاز راه، خواندن شعر سايران بر نوع سرودن شعر من تاثيرگذار بود. اما به تدريج اين مسئله در سروده‌هاي من كم‌رنگ شد.

مرجان مهدوي متولد 1360 و فارغ‌التحصيل فوق ديپلم گرافيك است. وي علاوه بر شعر در زمينه نقاشي نيز فعاليت مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط