چهارشنبه ۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۰
«آقتاب در حجاب» به روايتي نو

كتاب «آفتاب در حجاب» سيد‌مهدي شجاعي در انتشارات كتاب نيستان پيشخان هفدهم را نيز پشت سر گذاشت. نويسنده در اين كتاب زندگي حضرت زينب سلام‌الله عليها را از زبان ايشان به زبان روان و امروزي روايت كرده است. اين داستان با لحني شاعرانه و توصيفي به نگارش در آمده است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، سيد‌مهدي شجاعي در كتاب «آفتاب در حجاب»، زندگي و وقايع متفاوت خانوداگي و اجتماعي زندگي حضرت زينب سلام‌الله عليها را همراه با نقش و حضور او در واقعه كربلا در قالب داستان بيان كرده است. 

اين داستان كه با زباني شاعرانه به نگارش درآمده، به توصيف ابعاد مختلف زندگي اين بانوي بزرگ اسلامي از زمان كودكي تا رخ دادن واقعه كربلا پرداخته است. 

اين داستان اين‌گونه آغاز شده:
«بغض راه گلويت را بسته بود، چشمهايت به سرخي نشسته بود. رنگ رويت پريده بود؛ ‌تمام تنت عرق كرده بود و گلويت خشك شده بود. دست و پاي كوچكت مي‌لرزيد و لب‌ها و پلك‌هايت را بغضي كودكانه به ارتعاش وامي‌داشت. خودت را در آغوش پيامبر انداختي و با تمام وجود ضجه زدي...»

«سقاي آب و ادب» نيز نام كتاب ديگري از اين نويسنده است كه اين روزها در انتشارات «كتاب نيستان» مراحل انتشار را سپري مي‌كند.

وي در اين كتاب به وجوه گوناگون شخصيت حضرت عباس(ع)، به لحاظ اجتماعي و روانشناختي پرداخته است.

«حرف‌هايي كه كهنه نمي‌شوند»، نيز نام كتابي دربرگيرنده مقالات سيد‌مهدي شجاعي است كه به تازگي توسط انتشارات «كتاب نيستان» منتشر شده. 

فيلمنامه «مردی از جنس نور» نيز نام اثر جديد ديگر اين نويسنده است كه از سوي همين انتشاراتي به بازار نشر آمده است. اين فيلمنامه درباره نگهداري و حفظ كتاب اسرار آل محمد (ص) توسط سليم‌بن‌قيس است.

سید‌مهدی شجاعی متولد شهریور ۱۳۳۹ تهران، داستان‌نویس و روزنامه‌نگار و فارغ‌التحصيل رشته ادبیات دراماتیک است. 

شجاعي هشت سال مسوولیت صفحه‌های فرهنگی و هنری روزنامه جمهوری اسلامی و سردبیری ماهنامه صحیفه را به عهده داشت و سال‌های متمادی سردبیری مجله رشد جوان و مدیر انتشارات برگ بود. داوری چند دوره از جشنواره فیلم فجر، جشنواره تئاتر فجر، جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان و جشنواره مطبوعات از فعالیت‌های هنری و فرهنگی او طی سال‌های ۶۵ تا ۷۵ به‌شمار می‌روند.

فیلم‌نامه‌های «بدوک»، «دیروز بارانی» و «پدر» کارهای سینمایی مشترک او با مجید مجیدی اند و فیلم‌نامه «چشم خفاش» و «قلعه دبا» کارهای سینمایی مشترک او با بهزاد بهزادپور.
 
از دیگر فیلم‌نامه‌های سیدمهدی شجاعی، می‌توان به «کمین» و «آخرین آبادی» اشاره کرد که توسط کانون پرورش فکری کودکان ساخته شده‌اند.

هم‌چنین کتاب‌های «کشتی پهلو گرفته»، «پدر، عشق و پسر»، «آفتاب در حجاب»، «از دیار حبیب»، «شکوای سبز»، «خدا کند تو بیایی» و « دست دعا، چشم امید» حاصل تجربه‌های او در زمینه ادبیات مذهبی اند. 

او در زمینه ادبيات كودك و نوجوان نيز  بیش از 100 کتاب تاليفي دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط