سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۵

سيدمهدي شجاعي اين روزها رماني با نام «سقاي آب و ادب» را در انتشارات «كتاب نيستان» به زير چاپ برده. در اين كتاب به وجوه گوناگون شخصيت حضرت عباس(ع)، به لحاظ اجتماعي و و روانشناختي پرداخته شده است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، علي شجاعي،‌ مدير انتشارات كتاب نيستان و پسر مهدي شجاعي، درباره تازه‌ترين رمان پدرش توضيح داد: نگارش اين رمان از سال 80 آغاز شده بود، ‌ولي به دلايلي به تعويق افتاد. در اين رمان به شخصيت حضرت عباس از نگاه مادر، برادران و پدرش پرداخته شده است. 

وي افزود: نويسنده در اين داستان بر آن بوده تا دو وجه تاريخ‌گونه و جايگاه عبرت‌آموز اين شخصيت را مد نظر داشته باشد؛ اين در حالي است كه دانستن نحوه تفكر  و زندگي اين شخصيت مذهبي، ‌تاريخي براي انسان امروز هم قابل تامل و دقت است.

اين نويسنده همچنين خاطر‌نشان كرد: زندگي حضرت عباس به گونه‌اي بوده كه ايشان بسياري اوقات در موقعيت‌هاي حساس انتخاب قرار مي‌گرفتند. به همين دليل اين وجوه از نظر نويسنده نياز به بازبيني و تحليلي امروزي داشته است. 

به گفته شجاعي، مجموعه داستان «غير قابل چاپ» از سيد‌مهدي شجاعي، نيز به تازگي چاپ سيزدهم خود را پشت سر گذاشته؛ اين در حالي است كه فيلم سينمايي «هميشه پاي يك زن در ميان است» به كارگرداني كمال تبريزي نيز بر اساس اين كتاب ساخته شده است. 

از اين نويسنده اين روزها كتاب «كشتي پهلو گرفته» به چاپ سي‌و‌يكم رسيده است و مجموعه داستان «آفتاب در حجاب» نيز براي بار هفدهم از سوي انتشارات كتاب نيستان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط