شنبه ۵ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۵
اثبات تحريف‌ناپذيري قرآن از منظر رياضيات

اثبات تحريف‌ناپذيري قرآن از منظر رياضيات و شگفتي‌هاي عدد نوزده قرآن در كتاب «پرتوي از شگفتي‌هاي عددي قرآن» به قلم جعفر شاهرودي و محمد تقي واحديان از سوي انتشارات يوسف فاطمه (ع)مشهد منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين كتاب درباره اعجاز رياضي عدد نوزده است كه هر مطلب آن با استفاده از فرمول ثابت مي‌كند كه سورها و آيات با عدد نوزده در ارتباطند. همچنين اين كتاب بر رد نظريه «رشاد خليفه مصري » تاكيد دارد كه با عدد نوزده تلاش بر اثبات تحريف‌پذيري قرآن داشت.

محمد تقي واحديان، يکي از مولفان اين اثر، هدف از تاليف اين كتاب را علاوه بر اثبات تحريف‌ناپذيري قرآن از منظر رياضيات بيان داشت: اين كتاب بيان تحدي و مبارزه طلبي قرآن است و عنوان مي‌كند كه هيچ كتابي توانايي مقابله علمي با قرآن را ندارد.

وي افزود: كليد اين كشف، خود قرآن است كه در سوره المدثر به عدد نوزده در آيه سي اشاره كرده است؛ «كه بر جهنم نوزده نگهبان وجود دارد». در اين كتاب مشخص مي‌شود تمامي فرمول ذكر شده بر روي جدول با حرف مقطع قرآن در ارتباطند، مانند اين كه نام الله در قرآن نوزده بار تكرار شده است. بسم‌الله الرحمان الرحيم متشكل از نوزده حرف است يا اين که ارتباط تعداد سوره‌هاي قرآن با عدد نوزده كه هر كدام به تفضيل بيان شده اند. در حقيقت «رشاد خليفه مصري» نيز تلاش داشته با استفاده از عدد نوزده و فرمول‌هاي ارائه داده شده، قرآن را تحريف شده قلمداد كند كه خواننده مي‌تواند با استفاده از فرمول‌‌ها به كذب بودن اين ادعا پي‌ببرد.

واحديان افزود: در اينترنت بارها فرمول‌هايي را مشاهده كرديم كه سعي بر اثبات تحريف قرآن با اعداد رياضي داشته‌اند كه ما نيز براي مقابله به آنها اثبات مي‌كنيم كه در قرآن هيچ تحريفي وجود ندارد.

وي گفت: محاسبه اين فرمول رياضي بسيار ساده است و خوانند نيز مي‌تواند با در اختيار داشتن يك ماشين حساب و يك جلد قرآن، تحربف‌ناپذيري قرآن را ثابت كند.

چاپ نخست جلد چهارم «پرتوي از شگفتي‌هاي عددي قرآن» در شمارگان 5000 هزار نسخه، 144 صفحه پالتويي و قيمت 16000 ريال تا پايان امسال روانه بازار نشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط