سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
داوری آثار جشنواره به زودی آغاز خواهد شد/ تجلیل از دو چهره پیشکسوت شعر کودک رضوی

سیداحمد میرزاده، دبیر پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی گفت: مهلت ارسال آثار تا ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ بود که تا ۲۵ فروردین‌ماه امسال تمدید شد و به زودی داوری آثار، آغاز خواهد شد.

سیداحمد میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره روند برگزاری پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی گفت: پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی ۱۲ آذرماه ۱۴۰۲ در سه بخش خردسال، کودک و نوجوان فراخوان داد. مهلت ارسال آثار تا ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ بود که تا ۲۵ فروردین‌ماه امسال تمدید شد و هم‌اکنون مهلت ارسال آثار پایان‌یافته است و به زودی داوری آثار، آغاز خواهد شد.

او درخصوص اختتامیه جشنواره افزود: اختتامیه این برنامه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در شهر مقدس مشهد برگزار خواهد شد.

دبیر پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی از برگزاری برنامه‌های مختلف پیرامون جشنواره خبر داد و بیان کرد: در حد فاصل پایان مهلت ارسال آثار تا برگزاری اختتامیه، سلسله‌برنامه‌هایی در شهرهای مختلف کشور از جمله قم، کرمان، همدان، شیراز و تهران برگزار خواهد شد.

میرزاده اضافه کرد: در این برنامه‌ها علاوه‌بر شعرخوانی شاعران کودک هر استان، کتاب‌های مستقلی نیز که در حوزه شعر کودک منتشر شده‌اند نقد و بررسی خواهند شد. از جمله در قم، کتاب «آمدی در شهر ما گل کاشتی» سروده علی باباجانی و کتاب «امام رضای مهربان» سروده سیدمحمد مهاجرانی.

این شاعر در ادامه صحبت خود عنوان کرد: همچنین در شهر کرمان کتاب «کبوترها و آهوها» اثری از خودم، در شهر همدان کتاب «این لحظه‌ها را دوست دارم» سروده مریم زرنشان و در شهر شیراز کتاب «یاس نجمه» سروده حمید هنرجو نقد و بررسی خواهند شد.

سیداحمد میرزاده در پایان درباره برگزاری آیین نکوداشت یکی از شاعران باسابقه کودک و نوجوان گفت: بابت سال‌ها تلاش در حوزه شعر کودک رضوی در شهرهای قم و همدان به ترتیب از محمدکاظم مزینانی و جواد محقق تجلیل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط