شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
«همسایه حیدر» منتشر شد

«همسایه حیدر؛ شهید مدافع حرم محمدرضا حسینی‌مقدم به روایت خانواده و دوستان» توسط انتشارات راه یار روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، شهید محمدرضا حسینی مقدم، رزمنده دفاع مقدس و معاون اطلاعات عملیات لشکر نصر ۵ در سال‌های جنگ تحمیلی بود که به افتخار جانبازی هم رسیده بود، ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ در دفاع از حرم مطهر امامین عسکریین (ع) و درگیری با تروریست‌های تکفیری داعش در شهر مقدس سامرا به شهادت رسید.

سردار عزیزجعفری او را از متخصصین جنگ معرفی می‌کند و سردار قاآنی هم درباره این شهید گفته: «در دوران دفاع مقدس کارهای بزرگی را صورت داد و در دفاع از حرمین مانند یک سرباز ساده در کنار سایرین به شهادت رسید».

بخشی از کتاب:
تابوت روی ماشینِ مشکی بود و پرچم ایران کشیده شده بود روی تابوت. باید تا کربلا می‌رفتیم. به هر ایست‌بازرسی که می‌رسیدیم، هم دست‌ها را می‌آوردند بالا و هم از کوچک تا بزرگ، ایستاده احترام نظامی می‌دادند؛ احترام ویژه‌ای که مشابهش را ندیده بودم. از لحظه‌ای که وارد بازرسی می‌شدیم تا زمانی که ماشین حامل تابوت و مشایعت‌کنندگان خارج می‌شد، این احترام نظامی بود و فقط سرها در مسیر عبورِ ما به بدرقۀ حاج‌رضا می‌چرخید. احساس غرور می‌کردم؛ اما شکسته بودم. تا یادم می‌آمد این احترام برای چه کسی است، قلب و بغضم می‌شکست.

کتاب «همسایه حیدر؛ شهید مدافع حرم محمدرضا حسینی‌مقدم به روایت خانواده و دوستان» با تحقیق بتول پادام، جواد مرتضوی‌زاده و تدوین فاطمه ملکی در ۳۷۶ صفحهبه بهای ۱۸۰ هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها