سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
کتاب «فن تدوین فیلم» به چاپ دوازدهم رسید

چاپ دوازدهم کتاب «فن تدوین فیلم» تألیف کارِل رایتس و گَوین میلار با ترجمۀ وازریک درساهاکیان از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «فن تدوین فیلم» دست‌نامۀ کاربردی عالمانه‌ای است که زیر نظر کمیتۀ منتخب «آکادمی فیلم بریتانیا» تألیف شده است و بخش اعظم آن نه دربارۀ نظریۀ تدوین که نمونه‌ها و مثال‌های عملی فراوانی است که کارگردانان یا تدوین‌گران حرفه‌ای در کار خود با آن‌ها روبه‌رو بوده‌اند و قدم‌به‌قدم با آزمون و خطا راه خود را هموار کرده‌اند.

این کتاب جامع، که درک مطالب و آموختن آموزه‌هایش به بیش از یکبار خواندن نیاز دارد، چهار قسمت و یک پیوست دارد: تاریخ تدوین (تدوین و سینمای صامت، تدوین و سینمای ناطق)؛ کار تدوین (فصل‌های پرتحرّک و گفتگودار و کمدی و…)؛ اصول تدوین (تدوین تصویر و صدا)؛ و سینمای دهه‌های پنجاه و شصت میلادی (پردۀ عریض، فیلم مستند، موج نو، سینمای شخصی دهۀ شصت). کتاب اگرچه قدیمی است و بیش از پنجاه سال از تألیف آن می‌گذرد، اصولی دارد که هنوز هم در سینما حاکم و کاربردی است.

چاپ دوازدهم این کتاب در ۵۱۷ صفحۀ رقعی، شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۴۳۵ هزارتومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقه‌مندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

شما می‌توانید اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را از اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها