جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
رهبر معظم انقلاب بر ترجمه اشعار درباره فلسطین تاکید دارند

مازندران- شاعر مازندرانی گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند اشعار خوب شاعران درباره مسئله فلسطین ترجمه و در عرصه بین‌المللی منتشر شود.

احمد ایرانی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ساری، اظهار کرد: خوشحالی رهبری نسبت به اینکه شاعران جوان وارد عرصه شدند و شاهد مضامین و نگاه نو در شعر هستیم موضوعی بود که بسیار توجه من را به خود جلب کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری تاکید کردند اشعار خوب شاعران درباره مسئله فلسطین ترجمه و در عرصه بین المللی منتشر شود.

این شاعر با بیان اینکه در این دیدار توفیق شعرخوانی نداشتم و امیدوارم در دیدارهای بعدی بتوانم در محضر رهبری شعر بخوانم، گفت: امسال استاد سعیدی کیاسری و استاد افشین علا که مازندرانی هستند شعرخوانی داشتند، امیدواریم که به شاعران جوان هم نوبت شعرخوانی برسد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هم توفیق حضور در این دیدار را داشتم، تصریح کرد: امسال این نشست در طبقه بالای حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد و فضا نزدیک‌تر و صمیمی‌تر بود، تعداد شاعران بیشتری نسبت به تمام ادوار گذشته شعر خواندند که حدود ۴۰ نفر بودند.

ایرانی‌نسب درباره مهم‌ترین نکته دیدار رهبری با شاعران، گفت: رهبری به ترجمه اشعار شاعران در عرصه بین الملل و به این نکته که تاثیر شعر از موشک بیشتر است تاکید فراوان داشتند.

رهبر معظم انقلاب بر ترجمه اشعار درباره فلسطین تاکید دارند



این شاعر درباره ره‌آورد خود از این نشست، اظهار کرد: هم‌نشینی با بزرگ‌ترین شاعران ایران و برکت حضور در محضر مقام معظم رهبری توفیق بزرگی بود و امیدوارم بتوانم این تجربیات در عرصه شعر را به شاعران مازندران انتقال دهم تا نسل بهتری برای شعر انقلاب تربیت شود.

وی با بیان اینکه در این نشست ۲ شاعر مازندرانی شعر خواندند، افزود: هادی سعیدی کیاسری در روند جلسه شعر خوانده بود و وقتی جلسه در اختیار مقام معظم رهبری قرار گرفت ایشان گفتند آقای علا هم شعر بخواند.

ایرانی‌نسب با اشاره به صحبت‌های شاعر هندی مبنی بر ذوق و دقت مقام معظم رهبری نسبت به شعر و ادب، خاطرنشان کرد: خانم آذرمی‌دخت صفوی که از هندوستان بود می‌گفت سیاستمداران و کشورداران مختلف به امور اجتماعی و اقتصادی می‌پردازند و به امور ادبی و اجتماعی این میزان توجه ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها