جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
پیشنهاد مطالعه نوروزی مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان

لرستان - برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان برای مطالعه در ایام نوروز کتاب‌هایی را پیشنهاد کردند.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): آیین نوروز و تعطیلات سال نو فرصتی است که جمع خانواده‌ها از کوچک و بزرگ به‌عنوان فرصتی برای مطالعه و کتابخوانی از آن بهره ببرند. آغاز سال جدید با کتاب می‌تواند به رسمی تبدیل شود که کتاب در همه روزهای سال همراه ما باشد.

بسیار خوشایند است که در دورهمی‌ها و محافل خانوادگی خود در کنار گفت‌وگوهایی که داریم دقایقی هم درباره کتاب و مطالعه صحبت کنیم و اگر کتاب خوبی خوانده‌ایم آن را به دیگران معرفی کنیم یا از آن‌ها بخواهیم که ما را در انتخاب کتاب و مطالعه بهتر یاری کنند. از فرصت تعطیلات نوروز در جمع خانواده‌ها و همراهی کوچک‌ترها در کنار بزرگ‌ترها برای ترویج مطالعه و دعوت به دانش و بینش استفاده کنیم و نوروزمان را نوروز کتاب‌خوانی کنیم.

برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کتاب‌هایی را برای مطالعه در ایام نوروز پیشنهاد دادند.

فرهاد زیویار، استاندار لرستان با اشاره به اینکه مطالعه کتاب به سلیقه و ذائقه مخاطب بستگی دارد، افزود: در حوزه تخصصی، کتاب «نظم جهانی»؛ تاملی در ویژگی ملت‌ها و جریان تاریخ نوشته «هنری کسینجر» ترجمه محمدتقی حسینی را پیشنهاد می‌دهم.

هنری کسینجر در کتاب «نظم جهانی» ارتباط عمیقی درباره ریشه‌های هماهنگی بین‌المللی و بی‌نظمی جهانی ارائه می‌دهد. کسینجر با تکیه بر تجربیات خود و همچنین داشتن تجربه مشاوره به رؤسای جمهور، سفر به جهان، مشاهده و شکل‌دهی رویدادهای سیاست خارجی در دهه‌های اخیر تحلیل خود را از چالش نهایی قرن بیست و یکم آشکار می‌کند.

او با بیان این پرسش که چگونه می‌توان یک نظم بین‌المللی مشترک در دنیایی از دیدگاه‌های تاریخی متفاوت، درگیری‌های خشونت‌آمیز، تکثیر فناوری و افراط‌گرایی ایدئولوژیک ایجاد کرد، موضوعات کتاب را برای خوانندگان شرح می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه نوروزی مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان

استاندار لرستان همچنین مطالعه کتاب «امشب شهید می‌شوم»؛ خاطرات و زندگی‌نامه شهید علی‌راست پیرحیاتی را معرفی کرد، این اثر به قلم رعنا مرادی‌نسب و تحقیق فاطمه سپهوند به رشته تحریر درآمده است و در مرداد ماه سال گذشته با حضور رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خرم‌آباد رونمایی شد.

کتاب «امشب شهید می‌شوم» زندگی‌نامه یکی از شهدای لرستان است که گذشته خاصی که دارد، دوران تحولش با شروع انقلاب آغاز می‌شود به‌طوری که تمام زندگی‌اش را وقف انقلاب و دفاع مقدس می‌کند و در نهایت روزی‌اش در عملیات حاج عمران ختم به شهادت می‌شود.

پیشنهاد مطالعه نوروزی مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان

احمدرضا دالوند، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان ایام نوروز را فرصت مغتنمی برای مطالعه دانست و افزود: مطالعه ذهن انسان را پویا و باعث افزایش اطلاعات عمومی خواهد شد.

معاون استاندار لرستان گفت: با توجه به اینکه بارش‌های خوبی در ایام نوروز در سطح استان را شاهد خواهیم بود، حضور در منازل می‌تواند فرصت مناسب‌تری برای مطالعه فراهم کند.

دالوند با اشاره به اینکه کتاب‌های بسیار خوبی در حوزه ایثار و شهادت منتشر شده است، افزود: مطالعه سرگذشت شهدا جزو بهترین موضوعاتی است که می‌توان برای مطالعه پیشنهاد داد و از آن‌ها درس آموخت.

اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، شاهنامه را برای مطالعه در ایام نوروز پیشنهاد داد و درباره اهمیت و تاثیر خوانش شاهنامه گفت: شاهنامه کتاب ارزشمند فردوسی، کارنامه هویت ملی ما است، کتابی است اخلاقی که ارزش‌های انسانی را به بهترین نحو ممکن، به خواننده‌اش انتقال می‌دهد.

روانشاد گفت: تنوع در مطالب شاهنامه شامل، اسطوره، حماسه، قصه‌ها، پهلوانان، فرهنگ و باور و رسوم اصیل و کهن فارسی اگر به شیوه‌ای مناسب برای کودکان و نوجوانان ارائه شود دلنشین می‌شود.

محمدباقر احمدی‌چگنی فرماندار خرم‌آباد کتاب «مدیران بزرگ به دنیا نمی‌آیند، ساخته می‌شوند» نوشته جولی ژو ترجمه حمید زعیمی را پیشنهاد می‌کند.

این کتاب چراهای مدیریتی را بررسی می‌کند و راهکارهایی به شما ارائه می‌دهد که با استفاده از آن‌ها بتوانید مدیری مؤثر و کارا باشید. این اثر موفق به کسب رتبه اول در میان کتاب‌های حوزه کسب‌وکار سایت آمازون و کتاب پر فروش مجله وال‌استریت شده است.

پیشنهاد مطالعه نوروزی مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان

عطا حسن‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان که خود از نویسندگان و پژوهشگران لرستانی است کتابی با عنوان «لرستان سرزمین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی» را به رشته تحریر درآورده است که ایام نوروز را فرصتی مناسب برای مطالعه این کتاب دانست.

استان لرستان به‌واسطه قرارگیری در قلب رشته‌کوه‌های زاگرس و ویژگی‌های زمین ساختی کوه‌های زاگرس در تشکیل غارها، بستری مناسب به‌منظور شکل‌گیری نخستین استقرارگاه‌های انسانی بوده است. موقعیت کوهستانی ویژه لرستان و آب و هوای معتدل آن سبب شده تنوع آب و هوایی مطلوبی در لرستان به وجود آید، به گونه‌ای که چهار فصل مختلف سال در لرستان به خوبی مشهود است. کتاب لرستان سرزمین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی نگاهی اجمالی است به برخی از جاذبه‌های فرهنگی- تاریخی و طبیعی استان لرستان. از ویژگی‌های این اثر معرفی آثار لرستان به تفکیک شهرستانی همراه با اطلاعات جغرافیایی است.

پیشنهاد مطالعه نوروزی مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان

رضا عزتی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان مطالعه کتاب صعود چهل ساله را که مروری بر دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی براساس آمارهای بین‌المللی است و به قلم حجت‌الاسلام سیدمحمد حسین راجی و جمعی از پژوهشگران به رشته تحریر درآمده است را برای ایام نوروز پیشنهاد می‌کند.

کتاب صعود چهل ساله نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران در چهل سال به کدام یک از آرمان‌های عدالت، استقلال، آزادی، معنویت، کرامت زن، مردم‌سالاری دینی، گسترش رفاه عمومی و دیگر آرمان‌های انقلاب دست پیدا کرده است. یکی از شاخصه‌های اصلی کتاب صعود چهل ساله ارجاع به منابع معتبر بین‌المللی مانند سازمان ملل متحد، بانک جهانی، سازمان جهانی غذا و کشاورزی، دفتر برنامه توسعه ملل متحد و دیگر مراجع معتبر است. خوانندگان کتاب صعود چهل ساله با خواندن آن می‌توانند به عمق و فعالیت‌های انقلاب اسلامی پی ببرند.

پیشنهاد مطالعه نوروزی مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها