جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
۶ پیشنهاد مطالعه برای نوروز و بهار

قم – یک کارگزار ادبی برای اوقات فراغت ایام نوروز ۶ کتاب برای جوانان و نوجوانان پیشنهاد داد.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) سمیه سلطان‌پور کارگزار ادبی و مدیر برنامه «عصرانه داستان»: «بابافوفو» جلد دوم رمان پورفسور فوفو است که معصومه میرابوطالبی برای نوجوان نوشته و انتشارات جمکران آن را منتشر کرده است. این کتاب هم موضوع اصلی‌اش محیط زیست و نجات حیوانات است. در این جلد، نویسنده با کمک فوفوها و گلیم گوش‌ها سعی می‌کند تا حیوانات دریایی را از دست آلودگی‌های آبی که انسان به وجود می آورند نجات بدهد.

«پرواز اسب سفید» نوشته عذرا موسوی

«پرواز اسب سفید» منتشر شده از سوی انتشارات به‌نشر. این رمان داستان زندگی زن جوانی است که در اواخر سلطنت پهلوی دوم در تهران زندگی می‌کند. این زن تنها تلاشش را می‌کند تا با خیاطی زندگی خود را سپری کند ولی مردم محله‌ای که در آن زندگی می‌کند به خاطر حرف‌هایی که پشت سرش زده می‌شود او را طرد می‌کنند. تنها کسی که سعی می‌کند از او حمایت کند هم گم می‌شود. او تلاش می‌کند تا به کمک دوستان پسر جوان، او را پیدا کنند.

«وارث خاموش» نوشته مهدیه زرگر

«وارث خاموش» که کتابسرای تندیس آن را منتشر کرده است، سومین رمانی است که برای معرفی انتخاب کردم. این رمان در ژانر معمایی پلیسی نوشته شده است. خانم دکتری به طرز فجیعی در مطبش در سمنان به قتل می‌رسد. کارآگاه یونس بازرگان مسئول حل این ماجراست‌. قتل‌ها ولی ادامه پیدا می‌کنند و آدم‌هایی که در ظاهر ارتباطی با هم ندارند به صورت مشابه‌ای به قتل می‌رسند. علاوه بر پیدا کردن قاتل ما بیشتر دلمان می‌خواهد بدانیم چرا این قتل‌ها اتفاق افتاده‌اند.

«سربازان زبان بسته» نوشته حامد جلالی

«سربازان زبان بسته» دیگر کتاب خواندنی برای ایام نوروز است. این کتاب مجموعه داستان‌هایی است از ماجرای حیواناتی که در قرآن نامی از آن‌ها برده شده است. مثلاً داستان زندگی موریانه را می‌خوانیم که خانه‌اش در عصای سلیمان است. یا الاغی که حاضر نشد صاحبش را همراهی کند و او را به بالای کوه برساند تا پیامبر خدا را نفرین کند. این کتاب برای گروه سنی نوجوان مناسب است و اگر مادرها و پدرها کودکان را همراهی کنند داستان‌ها برای کودکان هم جذاب خواهد بود.

«نبرد تک‌خوان» نوشته فهیمه شاکری

برای نوجوانان اما «نبرد تک‌خوان» منتشر شده از سوی نشر معارف خواندنی است. داستان دو دوست است که با هم برای کسب مقام تک‌خوانی گروه سرود مدرسه‌شان رقابت می‌کنند. این رقابت دوستی‌شان را تحت شعاع قرار می‌دهد و باعث می‌شود کدورت‌های زیادی بینشان پیش بیاید. حالا باید بین تک‌خوان شدن و رفاقتشان یکی را انتخاب کنند.

«کتانی‌های کوکام» نوشته فاطمه جدیدی

در پایان رمان «کتانی‌های کوکام» که از سوی نشر بین‌الملل منتشر شده است، پیشنهاد می‌شود. در این رمان ما همراه می‌شویم با نوجوان‌هایی از خطه خوزستان و تلاششان را برای پیدا کردن خانواده دوستانش را مشاهده می‌کنیم. نوجوان‌هایی که در عرض یکی دو روز به مردان رشیدی تبدیل می‌شوند که اسلحه بردوش می‌گیرند تا از مرزهای کشورشان محافظت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها