پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
بازطراحی کتابخانه‌های مرکزی با توجه به کاربری فرهنگی و جذب اعضا

یزد - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد بر لزوم بازطراحی کتابخانه‌های مرکزی با توجه به کاربری فرهنگی و جذب اعضا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، محمد محسن رفیعی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان میبد گفت: در بازطراحی جدید از فضاهای بلااستفاده کتابخانه مرکزی برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به اعضا بهره برداری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی میبد جزو اولین کتابخانه‌های مرکزی است که افتتاح شد بیان کرد: به منظور استفاده بهینه از فضای این کتابخانه، توجه به نیازمندی‌ها و تعریف خدمات جدید با هدف بهره مندی بهتر و بیشتر از فضاهای موجود ضروری است.

وی افزود: انجام همه عملیات عمرانی به صورت یکجا، مستلزم تأمین کلیه هزینه‌ها و تعطیلی کتابخانه است از این رو به منظور اجتناب از این امر، پروسه بازطراحی به صورت چندمرحله ای انجام خواهد شد.

رفیعی ایجاد فضاهای جدید با کاربری فرهنگی را در جذب اقشار مختلف به این کتابخانه موثر دانست و گفت: در بازطراحی جدید از فضاهای بلااستفاده کتابخانه مرکزی جهت ارائه خدمات بهتر و بیشتر به اعضا بهره برداری خواهد شد.

در ادامه این نشست اسماعیل سعادت گزارشی ازروند مصوبات قبلی جلسات انجمن را ارائه نمود و بر رفع موانع موجود و ارتقاء و بازطراحی کتابخانه مرکزی میبد تاکید کرد.

سید جمال سجادی پور فرماندار میبد در ادامه با اشاره به جمعیت ۲۶ هزار دانش آموز و نزدیک به ۹ هزار دانشجو در شهرستان میبد حمایت مسئولان و نهادها در تقویت و بروزرسانی کتابخانه‌های مرکزی میبد را ضروری دانست.

رئیس شورای اسلامی شهرستان میبد نیز با اشاره به بازدید شهردار و اعضای شورای شهر از کتابخانه مرکزی یزد و کتابخانه مرکزی میبد باز طراحی کتابخانه مرکزی میبد را نیاز شهر و نیاز جامعه عنوان کرد و از همکاری کامل شورای شهر برای این اتفاق خوب خبر داد.

در ادامه این نشست پیرامون بررسی مشکلات ساختمانی کتابخانه های ابوالفضلی بیده، مصلی آیت الله اعرافی و حضرت ابوالفضل فیروزآباد بحث و تبادل نظر شد.

تسویه کامل نیم درصد درآمد شهردار تا پایان سال، آغاز عملیات اجرایی بازطراحی کتابخانه مرکزی میبد از ابتدای سال ۱۴۰۳ و چنین همکاری فرمانداری، شهرداری و اداره کل کتابخانه های عمومی برای بازطراحی این کتابخانه از مهمترین مصوبات این نشست بود.

برچسب‌ها

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط