پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
ثبات نسبی بازار کاغذ در هفته پایانی سال

نگاهی به قیمت کاغذ و مقوا در هفته پایانی سال ۱۴۰۲ از وجود ثبات نسبی در بازار حکایت می‌کند و نسبت به هفته گذشته کاهش ۲۰ تا ۳۰ هزار تومانی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، طی دو هفته اخیر بازار مواد اولیه مورد نیاز فعالان چاپ و نشر در بخش‌های مختلف از نوسانات نرخ ارز متاثر بود، افزایش بهای دلار در بازار موجب شد که فروش کاهش پیدا کند.

عامل دیگری که کارشناسان بازار بر آن تاکید دارند، تخصیص نیافتن ارز برای واردات کاغذ و سایر ملزومات مورد نیاز دست‌اندرکاران این حوزه است. این موضوع موجب شده که برخی بنگاه‌ها، از فروش کالا خودداری کنند؛ البته قیمت کاغذها در هفته جاری نسبت به هفته قبل بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان کاهش داشته است.

طبق آمار و اخبار به‌دست آمده پنجشنبه (۲۴ اسفندماه) هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ یک‌میلیون و ۲۷۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود، این قیمت در هفته گذشته حدود یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود.

همچنین هر بند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ نیز یک‌میلیون و ۷۰ هزار تومان است و بهای آن در هفته گذشته یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بازار موجود بود.

بهای کاغذ ۸۰ گرمی طی دو هفته اخیر تغییر نداشته است و هر بند کاغذ ۷۰ در ۱۰۰، ۸۰ گرمی در هفته جاری یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و کاغذ سایز ۶۰ در ۹۰ آن نیز یک‌میلیون و۴۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

نگاهی به سایر محصولات مورد نیاز فعالان حوزه چاپ و نشر نیز نشان می‌دهد که مقوای پشت طوسی شیت ۳۵۰ گرمی نیز کیلویی ۲۹۰ هزار تومان، ۱۸۰ گرمی کیلویی ۳۱۴ هزار تومان، ۲۳۰ گرمی کیلویی ۲۹۸ هزار تومان و ۲۵۰ گرمی کیلویی ۲۹۰ هزار تومان در بازار موجود است. کاغذ گلاسه سایز ۹۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ نیز کیلویی ۵۱۵ هزار تومان، ۱۲۸ گرمی کیلویی ۵۱۵ هزار تومان، ۲۵۰ گرمی کیلویی ۵۴۰ هزار تومان و ۳۰۰ گرمی کیلویی ۵۱۵ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

ثبات نسبی در بازار کاغذ در هفته پایانی سال

به گزارش ایبنا، بهای سایر ملزومات مورد نیاز فعالان چاپ و نشر نیز به این شرح است؛ هر کیلو مرکب گلاسه خارجی حدود ۳۲۰ تا ۳۳۰ هزار تومان، هر کیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی ۲۹۰ هزار تومان و هر کیلو مرکب گلاسه مشکی ۲۳۵ هزار تومان، هرکیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی، ۲۲۵ هزار تومان و هرکیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی نیز به قیمت ۱۸۶ هزار تومان است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد زینک دو ورقی چینی حدود ۸۰ هزار تومان در بازار موجود است، همچنین هرکیلو چسب سرد ایرانی نیز حدود ۱۱۰ هزار تومان و چسب گرم، کیلویی ۲۵۰ هزار تومان و هر گالن الکل ایزوپروپیل نیز حدود ۹۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها